středa 23. prosince 2015

Vánoce u nás

Napečeno máme, uklizeno už taky máme.
Něco k snědku na uhostění návštěvy,
co přijde na koledu už je taky v ledničce..
I ovoce je na mísách na vánoční stůl.Těsto na vánočku, kyne v míse.
Na štědrý den míváme klasicky hrachovou polívku,
smaženého kapra a bramborový salát.
Ten si dělám už den dopředu, máme ho rádi proležený
a hlavně už chci mít na štědrý den od většího vaření klid.
Navařeno máme a je tu štědrý večer.
Po rozbalování dárků zůstává u stromečku pěkný binec, asi jako všude.
Mamka vždycky papíry rovnala a pak nám do toho znovu balila.
Bóže, jak já to nenáviděla, proto to nedělám, ale nějaké mašle, ty si schovám.
Ony se pak sejdou … ach jó, jak to tak vidím za pár let budu schovávat i ty papíry.
Párkrát se stalo, že jsme nějaký dárek zapomněli vytáhnout a dát pod stromeček.
Dcera si kdysi přála do pokojíku odpadový koš, koupila jsem ji ho.
Jak jsem přišla domu, pověsila jsem ho v tašce ve špajzu,
nahoře na háček a tam chudák visel nezabalený až do štědrého dne.
Až u stromečku, když se M. ptala proč nedostala co chtěla,
 jsem si vzpomněla, kde chudák koš je.
Jednou se nedopatřením dva dárky dostaly až za ubrus,
který na stolečku se stromkem visel až na zem.
Na druhý den je děti objevily a to bylo radosti, protože to byly dárky zrovna pro ně dva.
Jindy jsem zase koupila dceři už někdy v září v Polsku deštník, 
takový s volánky, jak se kdysi nosil.
Jednou jsme šli ven a pršelo, tak ji říkám, proč nenosí ten nový deštník
a ona, že žádný nový nemá.
Říkám ji, jak že nemáš, vždyť jsem ti ho koupila na vánoce a v tom mě to napadlo ….
Chudák deštník ležel ve skříni a čekal na vysvobození …
No a mamka, ta mi vždycky dála peníze, ať ji dárky pro nás nakoupím.
Já jsem ji dárky předala s tím, ať už nám je zabalí i papír jsem ji k tomu dala.
Jedny vánoce se ptám, kde mám dárek ...
mamka si vzpomněla, že má dárky ve skříni,tak jak jsem ji je dala nezabalené.
Horší to bylo u sousedu, tam hledali lyže ve stodole v seně ….
To si pěkně zamakali, měli hospodářství a sena fůry.
Jó, když jsme u těch lyží …
Když jsem byla malá, doma mi říkali, že nosí Ježíšek dárky komínem.
Vrtalo mi hlavou, jak ten Ježíšek ty bráchovy lyže protáhl rourou,
která nám vyhřívala ložnici od kamen z kuchyně.
No a když dostal brácha kolo, to už jsem z toho byla jelen.
Proto jsem dětem vždycky říkala, že Ježíšek nosí dárky oknem,
to jsem nechala pootevřené, aby tam Ježíšek prošel …
Když byl sníh ještě jsme udělali pod oknem stopy
a to dokonce i od saní na kterých jim Ježíšek vozí dárky.
Někdy jsme i šoupli trochu sněhu na okno,
teda pokud byly zrovna bílé vánoce.
Ale, tenkrát ještě bývaly, aspoň mi to tak připadá.
Takové vzpomínky mám na vánoce já.
Ať i ty vaše jsou krásné, plné pohody, dárků
a spokojených úsměvů.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.