sobota 4. prosince 2021

Na sobotu

Zítra tu máme druhou adventní neděli, které se říká bronzová.
Na adventním svícnu zapálíme druhou svíčku.

Doma mi kvetou vánoční kaktusy, sice né moc , ale kvetou.
Asi by potřebovaly být v chladnu na chodbě, 
ale tam bych je zase neměla na očích. 
Asi je tam ale příští rok dám, uvidím jestli pokvetou víc.
Na chodbě mám starý skoro čtycetiletý kaktus a ten je samý pupen.
Teprve začíná kvést, ale má spoustu nasazených malinkých pupenů.
Dělá mi radost hlavně ten oranžový.
Bětuška hlídá krmítko a dohlíží na jeho návštěvníky  ...
Moc se ji to nezdá, 
že tam hrdličky docela dlouho sedí a nemůžou se nazobat sýkorky. 
"Já si sedím na okně a zatím se na stole něco děje." 
"Co mi to tady dali ...?"
"No toto a ještě nějaký kolotoč ..."
V týdnu jsem se pustila do pečení perníčků ...
Bětuška mi vybrala formičky, které se ji líbily ...
Těsto jsem dělala jenom z poloviční dávky.
Hned jak jsem ho udělala, začalo mi hlodat v hlavě,
 jestli jsem tam dala med opravdu jenom na poloviční dávku.
Perníčky se povedly, ale jsou jiné, takže kdo ví, jak to s tou dávkou medu bylo
Jenom to zdobení ... vůbec se mi nedařilo, tak jako jiné roky.
Inspirace a nápad na nule ... 
Jediné co mi šlo, byly sněhové vločky, ty dělávám nejraději.
takže už vím, co budu dělat příští rok. 
U srdíček to bylo nejhorší, tam jsem měla v hlavě průvan a nápad ani jeden. 
Takže, to je od nás z Kožuškova všechno.
Mějte hezký den
a děkuju, že jste vydrželi až do konce článku.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

14 komentářů:

  1. Bez Bětušky by to nebylo ono.Prostě holčičky jsou vždycky lepší.Vnuk má novou kočičku-ta je tak miloučká.Ti kočičí kluci nic moc-raplové toulaví.
    Přeji krásnou sobotu ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Libuško měla ses obrátit na Bětušku - všeumělku a všudybylku, ta by si s tím poradila. Líbí se mi, jak je zvědavá a u všeho musí být. Krásnou adventní sobotu.

    OdpovědětVymazat
  3. Co kecáš, že Tě zatím doma nikdo nepochválil?....máš to moc hezké. Je vidět, že je u vás doma pohoda, když žádná tlapka neni od polevy. A ten oranžový kaktus jsem ještě nikde neviděla, jseš kouzelnice. Klidnou sobotu do Kožuškova.- Míla

    OdpovědětVymazat
  4. Libuško, já mám na jednom vánočním kaktusu dvě poupata a druhý ani náznak, že by chtěl kvést.
    Nedivím se Bětušce, že sleduje hrdličku, určitě by ji z krmítka nejraději vyhnala, aby tam mohly i sýkorky.
    Perníčky se Ti moc povedly a bodejť ne, když máš takovou pomocnici.
    Mějte všichni pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně adventně předvánočně to už doma máš. A perníčky jsou povedené. Já je mám v plánu upéci dnes.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Letníš vánoční kaktusy? Já je mám venku od jara do podzimu a náramně jim to vyhovuje. jen je budu muset začít taky trochu hnojit. Jinak, jako listové kaktusy potřebují mnohem víc vody než klasické, já je každý týden namočím přes noc do kbelíku s dešťovkou, a to i během zimy. Jak je dám v listopadu domů, za pár dní se začnou objevovat poupata a pak mi vesele kvetou jakou dobu. Už je ale budu muset zas přesadit, letos jsou takové umrněné a po dlouhé době mi kvetou hodně málo.

    OdpovědětVymazat
  7. Teda, perníčky máš náhodou moc pěkné, určitě je to i zásluha Bětušky, to je číča. Kaktus už mi jeden odkvetl, ten je růžovočervený, druhý rozkvetá, ten je bílý a třetí má mrňavý poupátka, ten je růžový. Ještě mi kvete fialovobílá fialka, ale ta už kvete dost dlouho. Dneska drobně chumelí, tak asi to co roztálo, tak zase napadne. Měj hezký den. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  8. Náhodou, máš hotovo a vzory taky nejsou nejhorší. Však budou chutnat i tak. Užijte si pěkný víkend v pohodě. Pohlaďte i kožušky - ráda sem zítra zase nahlídnu ;-))

    OdpovědětVymazat
  9. Libuško, z Tvých fotek sálá nádherná vánoční atmosféra. Takové to teplo domova, kam se každý rád vrací. A kočičí fotky jako bonus, nádhera.
    Přeji hezké adventní dny. D.

    OdpovědětVymazat
  10. Libuško, jedním slovem nádhera. Perníčky, výzdoba a nádherný oranžový kaktus, jaký jsem nikdy neviděla. Letos jsem si jeden koupila, poupat měl docela dost, ale vykvetlo jenom jedno a většina ostatních opadala 🙁 Přeji klidný advent a určitě nezapomenu zapálit zítra druhou svíčku 😀

    OdpovědětVymazat
  11. Pani Libuško ty se teda povedli ,šikulka.Mě letos ván.kaktus nevykvetl asi protože změnil místo,na parapet se už nevešel ,mám je po mamce,tak si říkám jestli se na mě mamča tam nahoře nezlobí.Přeji krásný advent.A já jdu taky na to,uf.Alena z Jbc.

    OdpovědětVymazat
  12. Libuško, ty jsi úžasná pěstitelka:-) ty vánoční kaktusy jsou úžasné. Babička měla jeden obrovský na schodišti u balkónu a každé Vánoce ji nádherně kvetl...děkuju, že jsi mi ji připomněla, nevím jak to dělala, ale kvetlo ji vše:-)

    OdpovědětVymazat
  13. Moje kaktusy loni kvetli na Vánoce i na Velikonoce a letos se jim nechce. Teda z poloviční dávky a tolik perníčků. Já uvažuju i dvojité dávce,vany bylo i na chaloupku. Na tu se spotřebuje dost těsta. Každý rok chci udělat svícen, nebo místo Chaloupky uplácat betlém, ale skutek utek. 😀

    OdpovědětVymazat
  14. Moc děkuju všem za komentáře, mám z nich radost :-)

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.