sobota 26. března 2022

O kočkách

 🐱🐱🐱

Zajímavosti o kočkách, které jsme dodnes možná ještě neznali.

Uvažovali jste někdy nad tím, proč se kočky nedají vychovat, jako psi? Z jakého důvodu si hrají na takové osobnosti, proč chytají myši nebo se říká, že mají devět životů? O kočkách se dá dozvědět neuvěřitelné množství nových informací.

Už staří Egypťané kočky uctívali a vypodobňovali je v kresbách, stavěli jim sochy nebo je mumifikovali a nechávali se s nimi pohřbívat. Kočka domácí sloužila člověku především jako lovec hlodavců, dnes patří spíše mezi společníka či mazlíčka. Co o nich ale ještě nejspíš nevíme?

V průměru kočka stráví 2/3 dne spánkem. Dožije-li se tedy devíti let, jen tři roky byla vzhůru. Asi 1/3 z bdělého stavu tráví čištěním kožichu.

Nerozeznávají sladkou chuť, proto se nemusíte bát, že by vám snědla nedělní zákusek.

Kočka nemůže šplhat hlavou dolů, protože má drápy zakřivené špatným směrem. Chce-li se dostat zpět, většinou seskočí.

Na rozdíl od psů vyluzují 100 různých zvuků.

 Papež Inocenc VIII. je odsoudil jako zlo. Tisíce jich nechal spálit na hranici. Činu brzy litoval. Ve městě se přemnožily krysy, které s sebou přivlekly řadu nemocí.

 Čelisti koček se nemohou pohybovat do strany, proto nezvládnou žvýkat větší kusy žrádla.

Trocha anatomie:

 Nemají žádné klíční kosti. Každé ucho ovládá 30 svalů, proto s nimi mohou otočit až o 180°. 

Na čtverečním centimetru jejich těla najdete 20 155 chloupků.

 Otisk nosu je u nich stejně originální a identický, jako jsou u člověka otisky prstů.

 Mléko může v dospělosti vyvolat žaludeční nevolnosti. Když odmítá vodu, pravděpodobně z ní cítí velké množství chlóru.

Jsou velmi citlivé na vibrace a prý dokážou poznat přicházející zemětřesení 15 minut dříve než člověk.

Potí se pouze na polštářcích tlapek.

Zdroj:Internet

😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺😺

8 komentářů:

  1. To jsem opravdu nevěděla.Ale když se zamyslím,tak kočička našich mladých má všechny tyto vlastnosti.
    Přeji pěknou a klidnou sobotu ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, taky mě to o kočkách zaujalo, tak jsem se s vámi podělila🥰

      Vymazat
  2. Samé zajímavosti a kočičky jsou své osobnosti a málo která se nechá ovládat úplně. Vždycky se snaží, aby bylo trochu po páníčkovi a trochu po jejich. Byly jsme v Globusu a zatím prala pračka, musíme to využít dokud svítí sluníčko, je sice dneska trošku jako zamlženo, ale fouká větřík, tak to snad opět uschne. Ještě něco zbylo na zítra, ale dneska bude ještě dost od opékání buřtíků, tak se bude mít pračka zítra zase dobře. Už se těším na buřtíka a koupila jsem pěkný uzený žebra, tak se vaří a to bude polívčička mňam. Snad to odejde, koupila jsem si novou myš, jestli nezlobila, no uvidím. Měj se hezky. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mě napadá, jestli si některá z kočiček nezkoušela tvoji myš, když vykazovala poruchu ☺
      Přeji všem co nejlepší poslední neděli v suchém březnu ;-)))

      Vymazat
    2. Věrko, taky jsem se snažila všechno poprat, když bylo hezky, teď už musím zase sušit prádlo doma. Maš mám taky novou, zlobila mě🥰

      Vymazat
    3. Kitty, teď už je bezdrátová myš u počítače nezajímá, ale když jsem měla s drátem, tak mi ho prokousaly🥰

      Vymazat
  3. Zajímavé kočičí povídání...

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.