čtvrtek 23. června 2022

Před bouřkou

Hledíkům se letos daří, mají spoustu květů.
Stračka má květy ve více odstínech modré.
Včelky se pasou na Černuše damašské.
Gazánie sluníčko milují, bez něj nekvetou.
Kamarádka, co mě chodí stříhat mi vždycky přiveze kytku.
Tentokrát to byl krásně růžový Kosmatec.
Jak jsem psala pondělí bylo opravdu teplé a dusné.
Ani Bětka neměla chuť mi zapózovat.
Dokonce se na mě vyšklebila, vyplázla jazyk a vystrčila na mě zadek.
Odpoledne se děsivě zatáhla obloha a zdvihnul se veliký vítr, všechno lítalo. 
Rychle jsem dávala na zem kytky, které by mohl vichr poničit, kdyby je shodil.
Mladé Durmeny se válely po zemi, nebyl čas na focení. 
Spadlo pár kapek a byl klid. Za chvíli to ale začalo doopravdy,
 pěkný šupec, lilo jako z konve.
Hromy rachotily a kožušci byli najednou všichni doma. 
Jonášek se mě držel jako klíště. 
Dlouho nepršelo, obloha se vyjasnila a začalo svítit sluníčko.
Honem jsem otevřela okna, doma bylo nedýchatelno.
Uklidila na místa zachráněné kytičky a šla obhlédnout zahradu.
Truhlíky měly trošku pomuchlanou frizúru, ale jinak v pohodě.
Všechno bylo vzorně zalité, tak jsem to měla večer bez práce.
Zase to začne, už padají jablka, vítr a déšť je protřídil.
Jasně, že jsem neodolala kapičkám.
Po stole se promenádoval šneček, 
neměl ani centimetr, takové šnečí mimino.
V noci jsme dostali další příděl deště,
takže bude zase na zahrádce co dělat.
Děkuju všem, co se přišli mrknout
a přeju klidný a pohodový den.
💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦

6 komentářů:

  1. Je mi vždycky moc líto zničené práce na domech a zahradách.Snad se to už konečně zklidní.
    Přeji klidný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jsem ráda, že se nám tady ty katastrofy vyhýbají🥰

      Vymazat
  2. Ahoj Libuško, krásné fotky ze zahrady . Tak ten déšť je fajn,ale bez toho větru.U nás mělo včera pršet,ale nespadla ani kapka.Preji krásný den.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet z každého větru a deště po vedrech mám obavy, aby nám to tady neponičil. Zatím všechno OK a doufám, že to zůstane jenom u těch vyvrácených květináčů 🥰

      Vymazat
  3. Tak u nás taky zapršelo, ale bylo to takové pořádné zalití zahrady. To beru, ale když jsem viděla, jak to někde poničilo co se dalo, tak to se mi tedy nelíbí.
    Hezký den, Libuško !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani z těch škod mám taky hrůzu, snad nás to nikdy nepotká🥰

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.