sobota 27. února 2021

Jdeme pro kousek jara ...

Včera byl nádherný jarní den. S Matym jsme se vydali do zahradnictví koupit nějaké kytky na stůl. Ty minulé už odkvetly a čekají ve verandě, až je nasadím venku.

Nechtělo se nám jít po rušné cestě ...

... tak jsme zahli ke škole a šli přes hřiště.
Maty si zavzpomínal, jak tady chodil do školy a jak řádil na dětském hřišti.
Je tu nově postavené multifunkční hřiště a dětské je posunuté.
Bylo tam sice mokro, ale ještě se to dalo, ale když jsme vyšli z hřiště na cestě bylo bláto.
Nešlo to nikde obejít na trávě bylo zase děsně mokro.
Ten nešťastný úsek jsme zvládli, ale boty máme jako formani.
Už jsme na cestě, tady je to lepší, ale za chvíli asfalt skončí a budeme zase v pytli.
Maty vzpomínal, jak tu sázeli v 1. třídě stromečky.
Už pěkně vyrostly i Maty už je v 6. třídě.
Dál už začalo být rozježděné bláto a nedalo se dál pokračovat,
 aniž by jsme měli promočené boty. Nechápu, kdo tu jezdí, není tu už žádný dům, 
je tu jenom široký chodník, který končí dlouhými schody.
Naštěstí byla u prodejny s motorkami otevřená zadní branka
 a mohli jsme přejít zase na hlavní silnici.
Dokonce jsem už i zapomněla fotit.
Byli jsme rádi že jsme na silnici, kde je sucho. Zahradnictví je na dohled.
Už jsme u jeho brány ...
Nakoulili jsme nějaké Primulky a jeden Hyacint
a vraceli se po hlavní cestě domů.
Kolem cesty jsou ještě pořád zbytky sněhu ...
Je vidět kopec Helštýn ...
Moc dobře se tu nejde, auta jezdí jedno za druhým.
 Vystihla jsem chvilku, že je silnice prázdná.
Krásný modrooký pejsek čekal na pohlazení. 
Ten plot by si zasloužil natřít.
Maty se zastavil ve vinotéce na cibulové kroužky, mlsoun jeden ...
Po cestě jezdily i motorky, ten jejich zvuk opravdu nemusím ..
Prodloužili jsme si tedy cestu bokem, sice do kopce, ale mimo velký ruch. 
Nebylo tam po sněhu ani památky a lidé tam už uklízeli zahrady.
Tady jsem před deseti dny fotila krásně bílou cestu 
a Maty tu jel dolů na bobech ...
Mrkneme do dálky. Z kopce je vidět až k místu, kde kdysi stával hotel Jehličná,
 který je už dávno zbouraný.
Matymu je horko, nese si bundu v ruce ...
Tady je ještě pořád sníh, přes kopec se tu tolik sluníčka nedostane.
Ještě před pár dny jsem tu fotila Lilinku, jak se válí ve sněhu.
Voda v potoce hučí ... 
... hned mě napadlo ... voda hučí po lučinách, bory šumí po skalinách ...
V létě bývá potok vyschlý.
A jsme doma, očistit boty ve sněhu ...
Chtěli jsme sníh rozházet tam, kde svítí sluníčko, 
ale je tvrdý a nedá se, musíme počkat.
Vyložíme barevný nákup z tašky ...
Maty si koupil kromě kroužků i Primulku s obalem pro mamku.
Děkuju všem, kdo se s námi prošel po sluníčku
a přeju pohodovou a klidnou sobotu.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

20 komentářů:

  1. Krásná procházka.Hlavně,že jste si nakoupili,co jste potřebovali.Já jsem začala mini úpravy truhlíku.Zimu přežilo 5 muškátů.Doufám,že budou pěkně kvést...
    Přeji klidnou sobotu ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dala jsem trochu do pořádku kytky na schodišti na okně. Ještě se chystám ostříhat ty, co mám v bývalé mamčině špajzce, tam se jim líbí.

      Vymazat
  2. Též jsem neodolala a koupila si primulky. Teď už budu jenom vyhlížet to jaro. Cibulové kroužky mám taky ráda, jsou vynikající k vínku. Hezkou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruš, cibulové kroužky mám taky ráda k vínu, ale já se pak nemůžu od misky urvat :-)))

      Vymazat
  3. Tak jste si udělali s Matym hezkou a užitečnou procházku. My jsme byly s dcerou včera v Globusu, taky tam měli primulky, ale žádnou jsem si ani nekoupila, nějak se mě nelíbily, tak uvidím co bude příště hezčího. U nás včera odpoledne pršelo ale sníh moc nezmizel, myslela jsem, že se třeba umyje je hodně špinavý, ale špinavý zůstal. Dneska je trochu vlezlo je mlhavo a mokro, tak uvidíme, co to udělá dál. Měj se hezky. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, to bylo ještě krásně, to se procházkovalo, dnes z toho asi nic nebude.

      Vymazat
  4. Zdravim,peknou prochazku jsi mela s Matym,to blato je ted vsude,ja tu taky nekdy nevim kam slapnout,ale hlavne ze sviti slunicko,boty se umyji !
    Mame zase slunecny den,kyticky sis nakoupila hezky.Me se to krasne rozkvetlo,nafotim a poslu !
    Mej krasny Vikend,Ahojjjj !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, ještě se chystám na nějaké macešky, ale venku je hnusně, tak to odložím :-)

      Vymazat
  5. Jo,jo - pokud teď nejdeme po silnici, tak vedlejší cesty jsou blátivé, mokré. I to k jaru patří.
    Taky jsem si udělala jarním kvítkem na stůl radost. Co jiného teď, že ?
    U nás je zatím hezky. Brzy ráno byla mlha, pak se to protrhalo a vysvitlo slunce, potom obloha zešedla a teď v jednu odpoledne je nebe celkem modré a slunce hází paprsky po krajině. Uvidíme, jak dlouho ho to bude bavit.
    Pěkné sobotní odpoledne, Libuško !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak už to sluníčko přestalo bavit a nesvítí. Těším se, až se zase objeví :-)

      Vymazat
  6. Libuško, hezky jste se prošli a nakoupili jste krásné kytičky. Je hezké, jak Maty myslí na maminku.
    Tuhle jsme se také brodili blátem, ale procházku jsme si moc užili.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, Maty je mazel i když mu bude už 13 let. Doma je mu smutno po mně a u nás zase po mamce :-)

      Vymazat
  7. Libuško, pěkně jste se prošli a v cíli se odměnili jarní květenou.🌷🌺 Já to s těmi primulkami neumím, už jsem jich pár umořila a pak skončily v popelnici. I letos jsem to zkusila a výsledek byl stejný. Hyacinty mi už odkvétají, půjdou potom do zahrady.
    Včera jsem taky čistila boty v hromadách sněhu. Byla jsem ve svém rodišti na hrobě, dnes je to 10 let, co odešla maminka. Na hřbitově byla rozblácená hlavní cesta a jako bonus k tomu pršelo.
    Měj hezký den. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, taky mi každá primulka neroste, kterou nasadím ven. Ale mám i takové, které se proměnily za spoustu let v obyčejný petrklíč :-)

      Vymazat
  8. Já jsem si koupila asi před měsícem hyacinty pro radost, 3 cibule v jednom květináči, vykvetlo 5 květů. Teď už je odkvetlý a já nevím co s cibulemi. Je mi líto je jen tak vyhodit a v paneláku určitě nepřežijou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, dej je někomu do zahrady, bude rád. Nebo je nasaď před panelák, třeba je nikdo nezničí.

      Vymazat
  9. Lobu, krásná procházka Krhovou, taky ráda návštěvuji místní zahradnictví, vždy mi tam poradí a letos se chystám na novou výsadbu jahod:-) jinak starou Jehličnou pamatuji a do té hospůdky pod ní jsme rádi chodíval. Škoda, že Jehličná tak skončila....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, myslím že Jehličná hodně chybí. To kdyby viděl původní majitel, který ji kdysi postavil :-( To je tak, když se dostane majetek do nesprávných rukou ...

      Vymazat
  10. Udělali jste si pěknou procházku. My jsme v pátek odpočívali, skoro jsme nemohli na záda. zrochu jsme to s těmi jarními pracemi přehnli. :-D Ale i tak se těším na rytí, prý na svou chatu v rámci okresu mohu. Tak asi vyrazíme ve středu, to má také svítit sluníčko. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš, tak nám počasí tu práci venku zkomplikovalo a tak jsme se těšili, že už bude hezky ...

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.