sobota 30. dubna 2022

Mám je moc ráda ...

... myslím Sedmikrásky(Bellis).

Někdy se ji říká Chudobka, Husí kvítko ...
Některá je celá bílá se žlutým středem, 
jiná má sukýnku narůžovělou.
Někomu v trávníku vadí a hubí je. 
Já z nich mám naopak radost. 
Sedmikrásky jsou krásné, velmi odolné, jedlé a mají léčivé účinky.
Ke svému životu potřebují slunce. V jednom dokumentu Zoom, 
jsem se dozvěděla, že do svého žlutého středu kumulují teplo,
takže když sluníčko zajde a ochladí se třeba na 12°C,
Sedmikráska se zavře, ale střed má pořád 21°C.
No a k té odolnosti. 
I když potřebuje k životu slunce, snese i velkou zimu.
Dokonce když není sníh a zima je mírná, 
můžeme ji vidět kvést i v lednu.
Dá se po nich chodit a nic se jim nestane. Dokonce je přejedeme sekačkou 
a na druhý den nám zdobí trávník znovu.
Vždycky si představím, jak se přikrčí a když se sekačkou odjedu,
vystrčí "hlavičku" a  zavolají na mě: "Jsme tady, nic se nám nestalo!"
Fotky vybíral Jonášek a taky mi radil, kde mám fotit.
Mně Sedmikrásky moc fotit nejdou, ale mrkněte k Verunce,
ta je na jejich focení odborník.
Pohodový den
a všem děkuju, že se u mě zastavili na blogu a pobyli.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

10 komentářů:

  1. Taky mám sedmikrásky ráda, vůbec mi v trávníku nevadí.
    Klidnou sobotu, Libuško !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. U nás na zahradě je máme a já jsem za ně ráda. Kdysi jsem z nich dělala sirup pro dětí, byl dobrý hlavně proti horečkám 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak já jsem z nich ještě nic nedělala, jenom je obdivuju🥰

      Vymazat
  3. Také je mám ráda, ale už byl trávník moc prorostlý smetánkou, tak jsem jej pokosila i se sedmikráskami, ale pak mne napadlo si dole nechat tři kolečka, jako takové pidi záhonky sedmikrásek. Moc hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš, taky je mi je jich líto je posekat, ale ony se hned objeví znovu🥰

      Vymazat
  4. Včera jsem se k počítači moc nedostala.
    Já miluji jaro.Mám ráda sedmikrásky i pampelišky,než je projedou sekačkami.
    Přeji krásné jarní dny ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, pampelišky mám taky ráda, ale ne, když se mi nastěhují na okraje záhonku🥰

      Vymazat
  5. Ahoj Libuško, já jsem ráda, že na zahradě sedmikrásky mám. Zdobím jimi moučníky, sbírám je do salátů a na čaje. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, hned jsem si myslela, že ty, je hodně využíváš🥰

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.