pátek 29. července 2022

Včera jsem vám slíbila ...

... že vám napíšu o středeční dešťové přeháňce.
Přes den se sem tam mrknu v počasí na radar, 
jestli se náhodou, neženou nějaká dešťová mračna.
Včera jsem viděla, že večer něco přijde. Měli jsme v plánu opékat buřty,
 volala jsem Matymu, byl někde s děckama na lítačce, 
aby přišel domů, ať při tom opékání nezmokneme.
Buřty jsme v pohodě opekli, černý mrak se zlověstně blížil.
Ale tak nějak nás elegantně obešel, zdálo se že u nás snad ani pršet nebude.
Na západě svítilo sluníčko o stošest.
Maty, že si ještě dá nášup ... 
...nedal i když sluníčko svítilo, začaly padat kapky.
Mrak to vzal ze zálohy a důkladně.
Než jsme uklidili do pergoly, co by nemělo zmoknout, už jsme byli mokří.
Takový liják dlouho nepamatuju, pršelo snad ze všech stran, vítr se točil ...
Vzpomněla jsem si, že mám v celém domě otevřená okna.
Vždycky večer, po vedru zvednu žaluzie a otevřu co se dá. 
V tom šupáku jsem letěla ze zahrady domů, 
pod nohama se mi válely vyvrácené květináče ...
Ve verandě bylo koupaliště i když je nad dveřmi stříška. 
V kuchyni na zemi ležela fuchsie, která byla na venkovním parapetu, měla sice zábranu, ale z venku, vítr ji vtlačil dovnitř, takže se přišla schovat do kuchyně. 
Na zemi spoustu vody,  okno je od severu a tam prší vždycky.
V jídelně byla otevřená ventilačka i tou napršelo až na zem, stěna kolem oknem byla mokrá doma to bylo cítit, jako by se malovalo. Na zemi taky menší potopa.
V obýváku měla Brunda z pelíšku, co má na radiátoru, hotový bazének. 
Koberec taky mokrý, ale hodně toho zachytil zmiňovaný pelíšek.
Okno bylo otevřeno naštěstí jenom napůl.
Mezi tím vším vyděšená Brunda.
Balkonové dveře jsou taky od severu a otvírají se ven, takže se řádně napily.
Záclona, proti mouchám byla přichycená na fasádě a nešla ani urvat. Nahoře je pokoj od jihu moc tam nenapršeno, jenom se všude válely růžové lístečky od muškátů.
Pokojík od západu taky dopadl dobře, jenom těch lístků ... no na vysavač. 
Na peřináči seděl Jonášek s vykulenýma očima.
Asi v tom fofru do pokoje skočil oknem.
Pokoje kde byly truhlíky na oknech dopadly líp, ty tu vodu trochu zadržely. 
Vzala jsem mop a všechno vytřela. Utřela parapety a všechno vyluxovala.
Takže jsem udělala neplánovaný úklid.
Jak jsem se vracela do pergoly za chlapama(Pepanem a Matym) 
stavěla jsem na "nohy" vyvrácené květináče.
V pergole mimo ty dva moje chlapy seděla Bětka a Cvalíček, 
čekali až přestane pršet.
Přestalo za chvíli a my jsme se šli domů převléct do suchého oblečení.
Včera už bylo opět krásně a po dešti ani památky.
Ostružiny pomalu chytají barvu.
Jiřiny vesele kvetou a je jim jedno, že není podzim.
Príma pátek 
a děkuju, že jste se přišli podívat.
💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦

14 komentářů:

  1. Libuško,to jste dostali pořádnou sprchu.Co udělá jeden mrak.Hlavně,že jste stihli upéct buřty.
    U nás prší vždy od západu,ale my na déšť pořád marně čekáme.Jsem zvědavá dnes,mám v aplikaci déšť v noci a na celou sobotu.
    Měj hezký den a celý víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, ano hlavně, že jsme opekli ty buřty, jak píšeš😂 Taky nám předpovídají na celý víkend déšť. Budu ráda, když pořádně poprší a naplní se zase sudy🥰

      Vymazat
  2. To bylo nadělení.Takové náhlé deště jsou pohroma.Lítám po bytě,zavírám okna...sundávám kytky z parapetů.Musím i z parapetu na balkoně,protože mi to povalí a rozbije květináče.Letos se mi to ještě nestalo.
    Dnes má přijít vnuk Dáda.Tak mu uvařím sladkou rýži s jablíčky.To on miluje.Celý měsíc pracoval v továrně na nějaké součástky(jak jinak,německá montovna).Šetří si na nový počítač.
    Přeji klidný pátek ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, rýži s jablíčkami jsme měli včera. Zrají už ty ranné a je jich denně napadaných plno🥰

      Vymazat
  3. Ahoj Libuško,no tak to byla spoušť.Ty burtiky voní až sem musíme si taky opéct.U nás pršelo v noci a hodně takže doprsely nádrže na vodu a za to jsem moc ráda už jsme tu měli strašný sucho.a má ještě pršet.Preji krásný den.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, docela se těším, jestli víkend proprší, vody je třeba🥰

      Vymazat
  4. Byla to u vás pěkná momentální nálož ! To tedy jó. A u nás neprší a neprší. Tak moc potřebuji doplnit vodou sudy. Včera jsem už zalévala jen to nejnutnější.
    Dnes by mělo, ale nebe je takové nijaké, ani modré, ani šedé......no uvidíme.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, už nám prší, hodně a dlouho, doufám, že nebudou povodně🥰

      Vymazat
  5. Libby, pořád jsi čekala na déšť a ten přišel s pořádnou silou. Po něm se nedalo dělat nic jiného než neplánovaný úklid 😀 Hlavně, že jste stihli opéct ty buřty, také se na ně chystám. Přeji hezký víkend a trochu toho deště, ale s mírou 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jasně, hlavně že jsme stihli opéct buřty🥰

      Vymazat
  6. Píšeš jak Vás liják vytopil. Když to čtu, je 19,40 , tak tu máme bouřku nejde mě televize a venku pěkně leje. Za déšt jsem ráda co by za něj dali jinde,že.Kolikrát jsem byla od deště vytopená. Stane se.
    Kočičáci také byli vykulení. Krásně Ti to pořád na zahradě kvete, Máš to moc hezké,radost pohledět. Ahoj !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, mi se málokdy stane, že by mi oknem napršelo, ale to víš už jsem viděla buřty a na okna zapomněla🥰

      Vymazat
  7. Pěkný pátek všem. Vláhu přeju všem, ale taková potopa v domě je k vzteku. Holt člověk vždycky všechno nevychytá. Máme riziková okna na západ a venkovní žaluzie, při dešti je honem zatahuju - v případě, kdy zrovna neopékáme buřty ;-))) Ale aspoň máte plné sudy :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty, sudy a barely jsou plné, pršelo celou noc. Už by to mělo ustávat a být mírnější 🥰

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.