sobota 27. srpna 2022

Na sobotu

Brzká rána už nejsou tak příjemná,
 je hodně mokro od rosy a sluníčku trvá dlouho, než se vydrápe na oblohu.
💦
Když je v srpnu hodně rosy,
mají z toho radost vosy.

Olověnec mi dělal radost celé léto.
Zvonek kopřivolistý už dokvetl, měl hodně květu.
Jiřiny, typické podzimní kytičky. 
Letos to nemají lehké, nejdříve je spálilo sluníčko, 
protože brzy začaly kvést a
pak se na nich vyřádil pořádný liják, ale nedaly se. 
Hořcové stromky ještě stále  kvetou.
Fuchsie dostaly deštěm na frak, ale už nasazují nové květy.
Bílý velký Durmen kvete každý rok.
Nádherně voní, hlavně večer.
Fialový s panašovanými listy zatím nekvete,
ale překvapil mě malý růžový. Loni jsem zasadila vršek, když jsem ostatní stříhala.
Na jaře vypadalo, že z něj nic nebude, ustřihla jsem ho a dala ven.
Začal pučet, teď se na tom malém stonku objevil květ, mám z něj radost.
Slez tříměsíční dokvétá za chvíli budu sbírat semínka.
Žlutá Třapatka mi roste na každém rohu.
 Počítám, že v budoucnu, kdy už nebudu nic sít,
 bude zahrádka celá třapatková a floxová.
Přesazená Třapatka dřípatá k mé radosti kvete,
ale Hortenzie, ta se na to letos vybodla.
Třapatka mívá i dva metry, déšť ji ohnul až zemi.
Sem tam okolo nás chodí koníci ze stáji Hrátky.
Dnes šli docela rychle, zastihla jsem jenom prdélky.
Zase jsem to s fotkami přehnala, 
ale pořád jsem vám neukázala všechno.
Přeju pohodovou sobotu
a děkuju, že jste se přišli mrknout a věnovali svůj čas mému blogu.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

16 komentářů:

  1. Celá zahrádka ti dává poděkování za celoroční práci.Je pořád nádherná.
    U nás v noci po dlouhé době pršelo.Bylo to jako by z nebe padaly provazy.Bylo to potřebné.Teď je tady zataženo,16°C.
    Přeji klidnou sobotu ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jsou ty deště v poslední době nějak silné🥰

      Vymazat
  2. Více fotek mi nevadí. Je to radost se podívat na tolik krásných květin. Mne možná už kvete další Jiřinka, ale nyní jsem tam pár dní už nebyla. Jsem ale rád, že všechny vyrostly, byly nové, pokvetou příště.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš, včera jsem vystříhala odkvetené kytky a zase vypadá zahrádka hezky, doufám, že to tak vydrží co nejdéle🥰

      Vymazat
  3. Dřípatá třapatka už druhý rok posloužila jako potrava slimáků, takže za ty čtyři roky co jí mám mi kvetla jen jednou.... hořcový stromek mi jeden rok kvete, druhý nekvete, nevím už co s ním. Hortenzie se vůbec nenamáhají kvést, ty vždycky zmrznou a pak obrůstají nanovo, ale nekvetou. Jiřinky máš nádherné a fuchsie mi některé stávkují, některé znovu nakvétají, ale taky je to bída....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, kdybych slimáky nekrmila, tak nemám na zahrádce nic. Hortenzie kvetla každý rok, nevím, co se ji letos nelíbí. Fuchsie i muškáty dostaly deštěm zabrat, ale už nasazují nové pupeny🥰

      Vymazat
  4. Máš krásné jiřiny. Třapatkám se u nás taky daří. A včera mne manžel volal: pojď se podívat. Ve skleníku máme vosí báň. :-)
    Hezký den, Libuško !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, nám se vosy nastěhovaly do kůlny se dřevem. Pepan jim domeček zničil🥰

      Vymazat
  5. Moc hezké kytky,jsi super zahradnice...

    OdpovědětVymazat
  6. Máš to jako vždy na zahradě krásné,vše pořád kvete a děla radost Tobě i nám. Jiřin máš tolik pěkných druhů,taky jsem kdysi pěstovala. Dnes jsem šla na procházku a pěkně jsem zmokla. Ale to nevadí,vody není pořád dost ! Měj hezký podvečer a ahojjjjj !!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, deště jsme měli dost, teď by mohlo být chvíli hezky🥰

      Vymazat
  7. Připadám si jako v dendrologické zahradě, je to nádhera. Třapatky chci příští rok také vysít. jsem zvědavá jestli se mi podaří nějaké vypěstovat. Jiřiny mi letos kvetou jen některé a hortenzie měla pouze jeden květ. Na jaře ji spálilo sluníčko, tak musím počkat do příštího roku 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, Hortenziím se asi nelíbilo to vedro, nemají to rády. Třapatky jsou krásné kytky, mám je ráda, nedovedu si bez nich představit zahradu🥰

      Vymazat
  8. Ahoj Libuško, tvojí zahradu moc obdivuju moc se mi líbí tolik kyticek.Byli jsme teď tři dny v Litomyšli , domů jsme se vraceli přes Vysočinu tak jsem si na tebe vzpomněla.Preji krásný večer.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, ale já nejsem z Vysočiny, ale od valašských Atén, tak se říkalo Valašskému Meziříčí 🥰

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.