úterý 9. srpna 2022

Okénko do kuchyně 383.

Polívku si dnes uvaříme s pohankou.
Protože zrají ranná jablíčka, 
tak si dáme sladkou rýži zapečenou právě s nimi.
Mám ráda do ní přidat u sušené švestky, ale Pepan to nemá rád.
K večeři jsme si s Matym udělali pečáky s podmáslím, 
ty taky Pepan nemá rád. Mimochodem, to je první člověk, 
kterého znám, co nejí pečáky a to pochází ze sedmi dětí.
Měli jsme jich opravdu víc, ne jenom těch šest, plný plech jich byl.
Ale znáte mě, když vidím jídlo ...
Ke kávě jsme měli bábovku.
Děkuju všem, kdo dnes navštívil mé okénko.
Mějte klidné a pohodové úterý.
🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

10 komentářů:

  1. Sladkou rýži dělám taky jen s jablíčky.Dvě vnoučata to milují,tak to dělám vždy,když přijedou.Moje mamka ji dělala taky se sušenými švestkami.Já jsem to neměla ráda.Bábovku mám právě k snídani.Včera jsme měli dvě návštěvy,tak jsem se snažila.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, mám v poslední době návštěvy skoro každý den, krátké i delší🥰

      Vymazat
  2. Hezký den Libko i všichni ostatní. Mne když zbydou pečáky - také je můžu kdykoliv - nebo lépe: když dělám pečáky, tak jich dělám víc a pak druhý den pokrájím na menší kousky, přidám co doma je ( kousek špeku či buřtíku, žampionek, nastrouhám sýr, bylinky) a zaleju rozkvedlaným vajíčkem. Se salátkem, okurkou je oběd šup šup a nám moc chutná. Tak se všichni co hlídáte o prázdninách i bez hlídání mějte fajn ( já jsem lazar, chytli mne záda potvory a u doktorů to ani nezkouším, tak se léčím svépomocí ha) - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mílo, to je dobrý nápad, co se zbylými pečáky, ale u nás nikdy nezbude🥰

      Vymazat
  3. Ahoj Libuško,pecanky neznám to jsou opečené brambory?Sladkou rýži dělala moje maminka všichni ji doma měli moc rádi já ne tak, když byla k obědu šla jsem na oběd k babičce.Preji krásný den.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, pečáky jsou rozkrojené malé brambory, upečené v troubě, dříve se dělaly nasucho, Valašsko byl chudý kraj. Já je pokapu olejem dám sůl, česnek, kmín a zamíchám. Dám na pečící papír a upeču na 200°C asi necelou hodinu, jak jsou nafouklé a mají barvu je hotovo. Pokládám je tou vypouklou stranou dolů, když jsou brambory větší, nakrájím na plátky. Když byla děti malé, mívali jsme je skoro každou neděli k večeři. Dcera vzpomíná, že neděle byla s pečáky a filmem pro pamětníky🥰

      Vymazat
  4. Abych pravdu řekla, tak pečáky se u nás nedělaly. Slůvko pečáky je pro mne nové i když snadno pochopitelné. Třeba někdy zkusím.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, vyzkoušej je to ňamina a brambory jsou doma vždycky. V zimě k nim jíme zakys.smetanu s česnekem🥰

      Vymazat
  5. Libuško, pečené brambory dělám taky, milujeme to všichni. Brambory jdou stejně udělat na tolik způsobů... Zdravím Kožuškov, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, brambory mám ráda všelijak, to je jídlo co se neomrzí🥰

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.