středa 28. září 2022

Povedená sobota

Sobota byla pro nás od rána pracovní.
Po dlouhé době nepěkného, studeného a hlavně mokrého počasí
jsme se dočkali, sice jenom jednoho dne, ale se sluníčkem.
Posekla jsem aspoň přední část zahrady.
Pepan se též snažil, popravil to, co mi sliboval celé léto ...
Vystříhal ostružiny, urodilo se jich hodně, 
ale všechny zase nestihly dozrát a zplesnivěly.
Z pergoly už pomalu zase děláme skladiště.
 Gauče už jsou naskládané na sobě, voní tam jablíčka 
a začíná to tam být pro kožušky zajímavé. 
Z jablíček děláme kompoty, začala jsem je zase sušit
a děti si taky něco odnesly. Nějaké bedýnky už jsou ve sklepě.
Ještě je třeba obrat Jonatány. 
Keramické blbinky už jsou pod střechou ...
Řepu už mám nachystanou na zavařování.
Je menší i větší, ale mi to stačí, Pepan řepu nejí.
Taky už jsem schovala Fuchsie, co už nedělaly parádu a některé Muškáty.
Menší Kany už jsou ve sklepě, velká je ještě venku.
Pitko pro ptáčky, vlastně i Bětka tam chodí, jsem už umyla
 a schovala, bylo po deštích v hrozném stavu.
Všude bzučely na květech včelky,
využily pěkného počasí k dobré svačince ...
Na Chryzantémě si pochutnávalo spoustu Čmeláčků 
polních.
Sobota se povedla, bylo krásně o neděli už se to říct nedálo.
Pěknou středu 
a děkuju za vaši milou návštěvu.
🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

10 komentářů:

  1. Libuško,jak je zahrada je pořád co dělat.Podzim v té horší podobě přišel nějak rychle.
    Sestra mi zrovna včera říkala,že snad už budou muset vyklidit verandu a pergolu-.
    Měj hezký sváteční den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, už ani nemá cenu něco nechávat venku, prý už babí léto nebude. Čekám zase na nějaký slušný den, abych v tom úklidu zahrady pokračovala. 🥰

      Vymazat
  2. MILÁ dcérko, zdravím na kotáry.
    Zùstala jsem ti věrná a často čtu tvé stránky.
    Libuško, letos jsem poprvé nasadila canny, narostly mi skutečně gigantické rostliny, obalené květy celé léto. Prosím, napiš, jak je ukládáš na zimu. Bylo by mi líto, kdyby mi v zimě chytly plíseň nebo jinak je poškodilo nevhodné a nesprávně zazimovaní hlíz.
    Mnohokrát děkuji.
    Blondýna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cérko moja, ani nevíš, jak jsem ráda, že tě tu vidím. Často na tebe vzpomínám, jak žiješ a co tvoje krásná zahrada z nádherným výhledem. Kany ostříhám a dám do sklepa, zatím mi přežily všechny. Nezalívám je. Na jaře krásně vypučí. Rychle se množí, květináč je vždycky zkřivený, jak se tam nemůžou hlízy vejít. Velká kana kvetla nádherně, až zářijové deště ji daly zabrat a květy už parádu moc nedělaly. Pořád je rozdávám, jak je velká moc, nemám ji kam dát. Taky už není nikdo ochotný mi ty těžké květináče tahat do sklepa, ani se nedivím. Na jaře musím všechny mladé přesadit do většího z hranatých květináčů mám kosočtverce, pak musím hlízy vystříhávat z plastových květináčů nůžkami na plech. Kdybych měla kam, tak je nasadím do volné půdy. Tak ať se ti jejich pěstování daří a v pohodě přežijí zimu. Ty se měj, cérko, dobře a zase se ozvi🥰

      Vymazat
  3. Máš pravdu,lepší počasí už nebude.Tady je 5°C a už klikátý den prší a prší.Už jsi zazimovala i pergolu.Náš vnuk bude mít zítra 18.narozky.Snacha nás pozvala,ale ať se teple oblečeme,že to bude v pergole.Takže předáme dar a asi hned odjedeme.Nemůžu si dovolit nastydnout.Uvidíme...Snad jí dojde,že je to nevhodné.
    Už má taky přemístěné kytky,jen muškáty jsem dala na balkon.Tvojí zásluhou mi "zuzanky" nadělaly velkou parádu,byly vidět i z protější ulice.Nasbírala jsem množství semen...
    Přeji klidný den ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Libuško,tak to jste si makli.Taky už mám něco uklizený a jestli dneska nebude pršet budu pokračovat.Uz jsem udělala podzimní výzdobu.Tesila jsem se na babí léto a ono žádné nebude.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
  5. Taky už pomalu, ale jistě něco uklízím, zazimovávám. Já nerada na zahradě pracuji, když mne zebou ruce. Muškáty nechám na oknech asi ještěš 14 dní a pak už si půjdou odpočinout a do truhlíků na přední straně domu dám podzim.
    Měj pěkný dnešní den, Libuško !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Libuško, také stále něco děláme na zahradě, dnes jsme stříhali túje v přední časti. Ty máš krásně rozkvetlou zahrádku, ale té práce kolem ... . Ta nebere konce, snad jen v zimě. :o)
    Přeji hezký sváteční den. D.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné zahrady se změnily v méně krásné, ale zase se máme na co těšit a můžeme přemýšlet, co nového na zahradu vysadit. Nějaké změny bych na zahradě udělala ráda, zvláště kout s babičkovskými letničkami a trvalkami. Snad to vyjde. Hezký den 😉😊

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuju všem za komentáře🥰

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.