čtvrtek 1. září 2022

Prázdniny nám skončily ...

Září barví sady v kraji,
jablka se červenají.
Nad kopcem se směje drak,
 letí rovnou do oblak.

Velký kalendář - Josef Lada
🍎🍏🍎

... vyprala jsem povlečení od vnuků.
Doma je nějaké ticho, tyto dny nemám ráda.
Celkem mi nastává období, co vůbec nemusím.
Asi poslední obraná rajčata. Po dešti praskají a chytají plíšeň.
Ostružin bylo letos hodně, máme je zavařené i marmelády jsem udělala.
Doufám, že ještě dozraje i zbytek a nebude jim do dozrávání pršet.
Je jich tam pořád ještě hodně.
Ještě v jednom kyblíku jsou dva malé Patizony, mohly by ještě vyrůst.
Ostatní jsem už hodila na kompost, po deštích bylo po nich.
Dnes nám začíná astronomický podzim a venku je to znát.
Rozkvétají Chryzantémy.
První květy podzimní astry, Hvězdnice novobelgická.
Sanvitálie je hezká celé léto, 
ale k podzimu je ještě hezčí, když už tolik nepálí sluníčko..
Na balkoně kvete Okrasný lilek.
Když už tu nahoře jsme, mrkneme se dolů, jak kvetou Durmany.
Opuštěné posezení.
Krásně se tu o prázdninách obědvalo.

Fuchsie se po deštích vzpamatovaly a nabírají druhý dech.
Děkuju všem, co došli až na konec článku a nenudili se.
Přeju všem krásný a pohodový první zářijový den.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

10 komentářů:

  1. Krásně ti zahrádka kvete.
    Taky tyto dny nemám ráda.Ale všechny uvidím v sobotu,tak se těším.
    Přeji klidný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, vidím sice děcka často, ale přesto je pro mě konec prázdnin smutný🥰

      Vymazat
  2. Libuško, my máme na keři rajčat ještě hodně a zatím vypadají pěkně, nepraskají, ale musím to zaklepat. Měli jsme jich letos strašně moc. . Jinak už jsem sklidila celer a cukety, na záhonech mám jen rajčata, fazole a červenou řepu. A hurá všechny jiřinky kvetou. Musím je ale při sklizni dobře označit, abych příští rok lépe osadila záhonky co se týče výšky. Podzim už je tu, ale já ho mám docela ráda. I to zazimování zahrady má pro mne půvab ,ale na to je ještě čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš, rajčat je na keřích ještě hodně, ale teď už jsou plesnivá a musím je vyhodit. Ty co jsem otrhala a dala na okno dojít, pomalu na většině se udělaly černé fleky. Bude mi chybět vyběhnout na zahradu a natrhat si něco k obědu či k večeři. Taky si musím na Jiřinách označit jejich výšku, abych na jaře věděla, kam kterou dát. No když už mám zahradu zazimovanou, tak mám z toho radost, že jsem ji krásně "ustlala" na zimu a pak už jenom čekám na jaro🥰

      Vymazat
  3. Ahoj Libuško, krásné fotky kyticek, ostružiny se vzpamatovaly tak konečně taky trham.Jedny mladí bydlení vedle nás a druhý syn pracuje u nás a malou budou vyzvedávat po obědě tak je vidím skoro každý den.Preji krásný den.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, taky vnuky a děti vidím často, ale ráda vzpomínám, když jsem je vodila do školy a ze školy, byly to krásné časy🥰

      Vymazat
  4. Krásně ti to tam kvete, dnes jsem sem zamířila, abych si potěšila oko. A udivily mne bílé patizony - já je pěstuju a mám jen samé krásně žluté a ploché; než dozrají jsou žlutavé a před dozráním zelenkavé. Je to asi jiná odrůda, ale jsou pěkné. Ještě pořád mám hodně rajčat, včas jsem jim otrhala spodní listy a nemají plíseň. Dokonce jsou plné i fazochy (zálistky), které jsem trhala a zasadila, krásně se ujaly a rodí jako divé. Ostatní rostliny dozrávají, včera jsem odklidila 4 rostliny patizonů a dva ještě mají pěkné plody. Ale žádné kvítí - proto k tobě chodím nakukovat a těšit se ;-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty, vím že jsou patizony i jiné barvy, ale vždycky jsem měla bílé. Buď placaté, nebo trošku nafouklé. Těch odrůd je asi hodně, tak jako všeho. Na rajčatech vždycky otrhávám listy, aby na ně šlo víc sluníčko. Ale hodně deště rajčata nesnášejí, to je s nimi konec. Hold, podzim, všechno půjde do "kopru", jako každý rok.🥰

      Vymazat
  5. Krása, mne berou pořád fuchsie...vzpomínka na maminku a 1.9. by měla narozeniny, tak mne to potěšilo 2x. Nemám jinak veselé dny, měla jsem klíště a mám boreliozu a docela drastické atb, je mne nedobře na těle i duši, ani s vnučkou jsem nemohla na poprvé do školy, což mne spíše naštvalo, než rozesmutnělo...tak se opatrujte, Libuško ať se daří a plody práce ať přinesou ještě užitek - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mílo, to jsme na tom stejně, taky mám boreliózu a atb na dvacet dní. Uzdravuj se a ať je ti brzy líp.🥰

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.