úterý 27. prosince 2022

Okénko do kuchyně 403.

Na Štědrý den míváme hrachovou polívku s opečeným rohlíkem na másle.
Klasika smažený kapr s bramborovým salátem.
Jasně, že na mě dohlížela Bětuška.
Na Boží hod k nám na oběd chodí děti, bylo tomu tak i letos.
Přijel i nejstarší vnuk z Anglie.
Šla jsem fotit zbytky sněhu a zrovna přicházel syn s rodinou.
Polívka byla krůtí s nudlemi a játrovými knedlíčky.
Tak jako každý rok, jsme měli pečené krůtí maso se zelím
 a bramborovým knedlíkem.
Ke kávě jsme si dali cukroví, teda jenom někdo, měli jsme i jiné mlsy.
Ochutnali jsme smažené kobylky a moučné červy.
Krásně křupali a nebylo to vůbec špatné,
 jenom by ty  kobylky byly lepší bez nožiček a nemusely tak kulit oči.
Nejlepší ovšem byly trojúhelníkové krekry z mletých cvrčků.
Teď ještě k něčemu normálnímu.
Ve čtvrtek večer jsem zadělala na vánočku, nechávám ji kynout přes noc.
V pátek ráno jsem ji upletla a nechala opět nakynout.
Natřela bílkem, co mi zbyl, když jsem dala žloutky do těsta. 
Posypala mandlemi a šup s ní do trouby.
Na potření vajíčkem dávám trošku citronové šťávy, vánočka pomaleji červená.
Už je upečená, povedla se.
Mám takový fígl. 
Aby nebyla vánočka ze spodu víc upečená, než se mi líbí,
 dávám ji péct na dva plechy a to je ideál.
K snídani jsme ji jedli celé tři dny.
Rozinky v ní nejsou moc vidět, protože jsou světlé.
Krásný poslední letošní týden
a děkuju, že jste se u nás zastavili v kuchyni.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 

10 komentářů:

  1. Měli jste opravdu nádherné svátky.Letos se mi nějak(více) nepovedla vánočka.Peču ji několikrát do roka,jen tak ke snídani...Nevím,na co jsem myslela ☻ Vánočku jsem přesolila...Asi jsem byla pod dojmem-sůl nad zlato ☺
    Přijel syn s rodinou.Bylo to nádherné.
    Přeji další krásné dny ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. a je po svátcích a já se zrovna chystám do práce. Sice nebude takový frmol jako minulý týden, ale pro změnu budou chodit lidé s nějakými reklamacemi. A to je vždy nepříjemné pro obě strany.
    Vánočku máš krásnou a určitě i moc chutnala. K těm potvorám - asi bych neměla odvahu to zkusit ochutnat, i když to třeba může chutnat. Ale v práci jsem ve čtvrtek hledala něco na našem eshopu a místo konkrétní hračky na mne vyskočila stránka, na které byli cvrčci v různých čokoládách. Takže my takové pochutiny máme v nabídce

    OdpovědětVymazat
  4. Taky se u nás sejde rodina na Boží hod. Taky nám přijela nejstarší vnučka ze Saudské Arábie :-).
    Vánočku máš tedy dokonalou. No,nevím jestli bych ochutnala mlsy z té havěti. :-).
    Libuško, měj klidný dnešní den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Libuško, já bych asi ty potvůrky ochutnala.Vanocku máš výstavní taky to zkusím zadelat večer a péct ráno.Synove chodí na oběd na Štěpána.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
  6. Strava u vás byla hodně různorodá. Asi bych si ten hmyz nedala, ani kdyby byl v čokoládě. Někde jsem je už viděla, ale takové krůtí s tuřanským zelíčkem a bramborovými knedlíky, to bych si dala. Včera jsem dostala kačenku se zelíčkem a bramb. knedlíky od sousedy, měla 22 hostů a "zbylo jí" ;-)))
    Přeji klidné dny mezi svátky a Novým rokem :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Libuško, ochutnat se má všechno vid? Vánočku máš moc povedenou. Já též nemám ráda spodní strany čehokoliv upečeného když je to moc upečené, tak dávám radeji 2 papíry. Klidné před silvestrovké období - Míla

    OdpovědětVymazat
  8. Líbby s tou vánočkou jsem to dělala skoro přesně jako Ty ,jen né dva plechy ale hrnek s vodou do trouby a dva papíry pod ní.
    Máš to vše krásné,jen ten hmyz nevím,nevím jestli bych ochutnala,to přinesl syn,co ?!

    OdpovědětVymazat
  9. Libuško tos mě teda dostala s těma kobylkama. Já už jsem ochutnala ledacos a asi strop byly žabí stehýnka, ale do kobylek bych nešla, ani kdyby na mě mrkaly sebevíc. Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuju všem za komentáře🍀

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.