pátek 8. září 2023

🍃🌞🍂🌠Zázrak na obloze

Budím se hodně brzy ráno a dnes jsem čuměla. 
Do okna mi svítila obrovská hvězda, 
jakou jsem ještě nikdy neviděla.
Fotka je až z 5.30h. 
 ale o půl hodiny dříve byla obloha ještě tmavá a kometa hodně zářila.
Za pár minut už ji vidět nebylo.
Mám obyčejný foťák, fotka nic moc, ale stejně je to zážitek. 
Vstala jsem, otevřela počítač 
a hned na mě vyskočil článek o kometě Nišimura.
Vzpomněla jsem si, že jsem o tom četla, 
ale hned jsem to vypustila z hlavy, 
říkala jsem si, že ji stejně pouhým okem neuvidím.
🌠
Naposledy prý kolem země proletěla před 430 lety. 
Bylo to 10-20 let před tím, 
než Galileo Galilei sestrojil svůj první hvězdný dalekohled.
Kometa se nejvíce přiblíží k Zemi 12. září.
Zažili jsme Halleiovu kometu, úplné zatmění slunce ...
Je to zvláštní pocit, že my jsme to zažili
 a dlouho ty zázraky na obloze nikdo neuvidí.
Ale budou zase jiné ...
Podzim se blíží, 
kytky dělají co můžou, aby nás ještě potěšily.
Znovu kvetou Floxy, udělaly mi radost.
Jejich barva krásně na zahrádce vynikne.
Z letniček mi zbyly jenom Cínie,
moje oblíbené jehlicovité Astry sluníčko spálilo už dávno.
Ještě na to mrkneme z okna.
Na to všechno dohlíží naše Bětuška ...
Kontroluje úrodu a pak hup na balkón a je doma.
Krásný a pohodový pátek
přeju všem mým návštěvám
a moc děkuju, že jste se přišli mrknout.
🍂🍃🌞🍂🍃🌞🍂🍃🌞🍂🍃🌞🍂🍃🌞🍂🍃🌞🍂

18 komentářů:

  1. Libuško dobré ranko, tak to jsi měla hezký zážitek po ránu. Kytičky Ti pořád kvetou, mě vykvetl teprve včera bahenní ibišek, má ještě 15 poupat, je to nádhera. Hezký víkend přeju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Post molto interessante,giardino molto colorato.Ti auguro un bel venerdì.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Libuško,s kometou jsi měla štěstí, že jsi ji viděla.Krasne fotky kytiček a ten podzim už je na zahradě vidět už jsem vyhodila odkvetlé letničky v květináči a příští týden budu pokračovat.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, kometu je ještě pořád každé ráno vidět. Taky už na zahrádce uklízím a stříhám🥰

      Vymazat
  4. Pěkný zážitek. A vzácný. My jsme jednou měnili střechu stodoly, ale jeden večer přes mřížoví nových střešních latí krásně svítil úplněk. Kdybych ho vyfotila, měla bych unikát - měnit střechu budou následovníci měnit kdoví za kolik let či století - a my jsme ten úplněk viděli vlastně nedávno. Někdy se vyplatí fotit něco, co se v našem životě už nebude opakovat. Ty jsi viděla kometu, kterou neuvidí taky několik lidských generací. Blahopřeji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty na úplněk musel být krásný pohled, škoda, že nemáš fotku🥰

      Vymazat
  5. Měla jsi skvělý zážitek,to se hned tak nevidí....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ještě ji je vidět pořád, ale blíží se ke slunci, takže a pak už ji neuvidíme🥰

      Vymazat
  6. Krásný zážitek ! Ano kytičky ještě dělají co umí. Některé ale pomalu, ale jistě už likviduji. Své už splnily.
    Hezký den!
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, nedávno jsme všechno sely a sázely a už začínáme uklízet ... hrozně rychle čas letí🥰

      Vymazat
  7. Krásná podzimní květena. A kometu takhle zachytit se hned tak někomu nepodaří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirijam, děkuju. Kometu je vidět víc dní. Na fotce je to normální hvězda, ale jak to vidí člověk ve skutečnosti je to zážitek🥰

      Vymazat
  8. Téda. Libuško a nezapomněla jsi si něco přát? Opravdu je štěstí, že jsi ji spatřila. Po tolika letech a už nikdy více.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš od vás z kopce ji musí být krásně vidět, teda jestli máte ona na východ. Každé ráno září🥰

      Vymazat
  9. Libuško, Bětuška by měla dostávat odměny ke své mzdě, že je tak pracovitá. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lotty, Bětka si ty odměny vybere tou její drzostí, pěkně s námi doma mává🥰

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.