středa 1. listopadu 2023

🍂🌝Tak krásně ...

... nám svítil měsíc do oken.
O víkendu i v pondělí jsme měli krásné počasí,
 akorát na práci na zahradě.
Foukal vítr, takže mi uschla venku i deka.
Poryla jsem si záhonky vzadu na zahradě 
a popřemýšlela, co kde na jaře nasadím.
Když nám v pátek pořádně celý den popršelo,
konečně vyrostlo i zelené hnojení, hořčice.
Takže jsem se mohla dát do dalšího rytí.
Ano na okně od pokojíku mám opět starý vřes, 
přesně ten, co v něm celé léto vegetila Bětuška.
V pondělí ráno jsem byla venku už od rána.
Sluníčko se marně snažilo zasvítit mi na práci.
Poryla jsem ten můj kousek zahrádky mezi trvalkami.
Tu práci si nenechám vzít, ryju ráda, asi jsem byla v minulém životě krtek.
Hned jak jsem doryla začalo mi na práci svítit sluníčko.
Ryje se tu jedna radost, 
zem byla vlhká a rýč se bořil do hlíny skoro sám.
Dostala jsem ještě větší chuť do práce a tak jsem začala rozvážet kompost.
Nejdříve jsem dvoje kolečka dovezla sama, 
pak mi s tím pomohl Pepan, naložil mi plná kolečka a dovezl na místo.
Svůj příděl dostaly všechny růže  a ostružiny.
Pivoňkám jsem taky dala a rovnou je přikryla tím,
 co jsem minulý týden na nich ostříhala, dělávám to tak každý rok.
Ještě jsem dala k malinám ...
... a k borůvkám pro změnu zase rašelinu.
To už na mě pokřikovaly Ibišky "my chceme taky",
 přidal se k nim i červený rybíz.
Mladé stromečky musely dostat taky příděl ...
... i ty sloupovité vzadu na zahradě.             Taky angrešty a ostatní rybízy.
Teď už nás čeká jenom listí, padá pomalu, ještě nebyl velký mráz.
To uklízí většinou Pepan, buď fukarem, když je suché nebo sekačkou.
Pro dnešek končím, protože vás už určitě z toho mého článku bolí ruce.
Je to tady takový můj deníček za rok tady mrknu a vím, co jsem kdy dělala.
Nakonec lísteček pnoucí růžičky, samá srdíčka z ní padají.
Krásnou první listopadovou středu, 
doufám, že nebude tak větrná a upršená jako včerejší den.
Děkuju všem, že jste se k nám přišli podívat na zahradu.
🍂🌝🍂🌝🍂🌝🍂🌝🍂🌝🍂🌝🍂🌝🍂🌝🍂🌝🍂🌝🍂🌝🍂

11 komentářů:

  1. Libuško, Ty jsi makáč. Taky na to musím vlítnout, byla jsem měsíc pryč a to je hrozně znát... Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, doufám, že sis v lázních odpočinula a měla ses tam fajn🥰

      Vymazat
  2. Ahoj Libuško,to jsi zas udělala kus práce.Taky už máme skoro všechno hotový jen nám taky chybí uklidit to listí.A dneska jestli bude hezky taky rozvozim kompost ještě, že jsi to napsala vozila bych ho až na jaře.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, taky ještě dnes jdu něco dělat. Mám sice skoro všechno hotové, ale furt se ještě nachází maličkosti, co je třeba dodělat a hlavně musím využit, že neprší a být venku🥰

      Vymazat
  3. U nás včera nepršelo, takže jsem odpoledne dokončila na zahradě vše, co bylo nutné. Taky už zbývá jen to listí. A uklidit květináče s kalokvětem. Zatím nemrzne, takže ještě jim to venku nevadí.
    Dnešní ráno je mokré, ale den asi takový nebude, protože už teď prosvítá modré nebe a slunce se snaží vykouknout.
    Hezký den, Libuško !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Byla jsi pilná a vidím, že jsi inspirovala i další zahradnice i zahradníky. Na některé práce je možné se zaměřit i tak pěkném podzimu, dá se využít vláha ze sněhu pro využití kompostu. Jsi pilná včelička, zahrada ti poděkuje. Užívej si ještě pěkných dní, však klid si v zimě užiješ :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty, bude mi práce na zahradě v zimě chybět🥰

      Vymazat
  5. Libuško,jsi pilná včelka 👍🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jsem pilná jenom někdy, jinak jsem lenoch🥰

      Vymazat
  6. Libby jsi neuvěřitelně pilná, přímo pilníček, vlastně pilník. O zahradu se staráš fakt s obrovským nasazením a láskou. Však ona se ti za to každoročně krásně odvděčuje. Měj se hezky a opatruj se, pá 🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je fakt, že mě zahrada baví, ale nebylo tomu tak vždycky. Asi o těch mých začátcích zahradničení někdy napíšu článek🥰

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.