úterý 12. prosince 2023

🌟🍊Okénko do kuchyně 453.

Než začne moje dnešní vaření, vrátila bych se k minulému úterý,
kdy jsem tu měla Ondráše - řízek v bramborovém těstíčku.
Mám takový dojem, 
tato dobrota je známá jenom na Moravě(Zlínský a Moravskoslezský kraj)
Už jsem se víckrát setkala s tím, že někdo z Čech nevěděl, o co se jedná.
Takto ho dělávám.
Nastrouhám si na hrubším struhadle brambory,
 ochutím přesně jako na Bramborák, jak má každý rád.
Plátek kuřecího masa, může být i vepřové nejdříve orestuji.
    Na pánvičku na olej si dám těsto na něj položím orestované maso
a přikryju další vrstvou těsta tak, aby maso nikde nevykukovalo.
Pomalu smažím z obou stran. Dělá se líp, když masa nejsou nejsou velké plátky.
K Ondrášovi není třeba žádná příloha, protože brambory už v něm máme, 
takže stačí nějaký salát nebo jenom nakrájená zelenina.
Polívku si dnes uděláme uzenou se zeleninou a kroupami.
Když uzená polívka, 
tak logicky bude uzené maso.
 Se špenátem a bramborovým knedlíkem.
Pro návštěvu ke kávě jogurtový koláč s tvarohem, meruňkami a borůvkami.
Děkuju všem, co dnes nakoukli do mého kuchyňského okénka.
Přeju príma adventní den

🌟🍊🌟🍊🌟🍊🌟🍊🌟🍊🌟🍊🌟🍊🌟🍊🌟🍊🌟🍊🌟🍊🌟

16 komentářů:

  1. Libuško děkuju za recept na řízek v bramborovém těstíčku, u nás to neznáme. Ráda vyzkouším, přeju hezký den. Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. No já ten recept na řízek Ondráš znám, ale dlouho jsem ho už nedělala.
    A uzené se špenátem a br.knedlíky jsme taky už docela dlouho neměli :-). Takže to co nejdříve napravím.
    Měj pěkný den !
    Hanka
    Po té sněhové kráse už není u nás skoro památky. Jen sem tam někde ještě sníh leží, ale už to není ono.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, když jsme doma jenom dva Ondráš se dělá dobře, ale jak je víc lidí, trvá to dlouho😊

      Vymazat
  3. Dnes nabízíš jídla samá chuť. Na špenát se chystám, už ho mám rozmrzlý v lednici. A řízek Ondráš je pro mě novinkou, recept zachovám a udělám si. Dobrou chuť pro všechny, kdo se tvým menu inspirovali a udělají si z něho aspoň něco. Přeji hezké úterý, už z pohledu jsem skoro nasycená ;-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty, to máš fajn, že se nasytíš jenom z pohledu na jídlo😊

      Vymazat
  4. Ahoj Libuško,Ondraše určitě vyzkouším nikdy jsem ho nedělala Špenát mám taky ráda zas bych si u vás moc pochutnala Přeji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, Ondráše sice nedělám často, ale o to víc si na něm pochutnám😊

      Vymazat
  5. Sníh už není,tak nám zbyla už jen chuť na Tvé dobroty.Hezké adventní dny přřeji..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, bez sněhu je to smutné, ale co naděláme. On zase určitě napadne po vánocích, jako vždycky😊

      Vymazat
  6. Libby děkuji za recept myslela jsem si že se tak dělá jen by mě nenapadlo maso orestovat!Vše bych si s chutí dala.Hezky večer tady prší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, je lepší maso orestovat. Nevím jak to dělají v restauraci, ale tam na to mají svoje zlepšováky😊

      Vymazat
  7. Řízek v bramboráku znám,dělají ho mladí v restauraci.Je to moc dobré.Uzenou polévku jsme dojedli dnes a ještě jsem měla z uzeného plněné bramborové knedlíky a zelí.Něco podobného,jako u vás.
    Manžel špenát nemusí,já ho mám ale ráda.
    Libuško,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, špenát jsem do padesáti let nejedla, protož ho mamka nikdy nedělala, nebyla jsem na něj zvyklá. Přivedla mě na něj až dcera, když už měla syna vařila ho často, ochutnala jsem a dodnes se ho nemůžu nabažit, mám co dohánět😊

      Vymazat
  8. U nás sa to volá černohorský rezeň :-)
    Inak samé dobroty...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko, takže na Slovensku nemám v jídelníčku hledat Ondráše, ale Černohorský rezeň. Díky za informaci😊

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.