čtvrtek 28. března 2024

🐣🐰🌺🐏... čtvrtek

Název Zeleného čtvrtka pochází už z 12. století a je zřejmě odvozen od zeleného kněžského roucha. Zelenina se pravděpodobně v tento den začala jíst kvůli názvu. V tento den „odlétají zvony do Říma“, což v praxi znamená, že až do sobotního Vzkříšení zvony mlčí. Pravidelné zvonění ráno, v poledne a večer obstarávali místní chlapci s různými klapadly a řehtačkami. Zelený čtvrtek byl ale i dnem očisty, lidé se omývali ranní rosou, a dokonce i papež ten den omývá nohy starcům jako výraz pokory ke starým a chudým lidem. Další úkony se týkaly očisty domu a okolí. Vymetené smetí se pálilo nebo vynášelo za ves, aby se v domě nedržely blechy, myši a jiná havěť. Večer se dům vykropil svěcenou vodou. Na zelený čtvrtek se pečou a jedí Jidáše.

V úterý a ve středu jsme měli krásné slunečné počasí.
Byl docela velký a ne moc příjemný vítr,
ale nevadí, aspoň krásně poschlo venku prádlo. 
Vyprala jsem čtyři pračky. Poprala jsem, co se dalo.
Taky potahy z křesla, co už patří kožuškům a dala čistý potah.
Jonášek mě sledoval přes okno, jestli to dělám dobře.
Udělala jsem venku velikonoční výzdobu ...
I misku jsem trochu oživila, kytky už jsou bídné.
Vajíčka vlála ve větru.
Ve verandě máme taky Velikonoce.
Doma samozřejmě taky.
Klidný a pohodový čtvrtek přeju všem návštěvám
 a děkuju, že jste přišli mrknout na můj blog.

🐣🐰🌺🐏🐣🐰🌺🐏🐣🐰🌺🐏🐣🐰🌺🐏🐣🐰🌺🐏🐣🐰🌺🐏

8 komentářů:

  1. Ahoj Libuško, máš to všechno moc hezky nazdobené.U nás dneska taky budou Jidáše a zelený oběd brokolicová polévka a špenát.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
  2. I u nás bude špenát, už se těším. Za informace děkuji, i v domě se uklízely společné prostory a vymetalo všechno nedobré. Přeji příjemný zelený čtvrtek :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezky máš nazdobeno !!!
    Pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Libuško, krásné fotky a parádní výzdoba. 👍👍👍
    Špenát, který miluju, mi zakázali doktoři, takže bylo zelí. Též petrželová nať v polévce ladila s dnešním dnem.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  5. Návštěvau vás pohladí duši.Krásné Velikonoce vám všem přeje Alena zJbc

    OdpovědětVymazat
  6. Libuško Ahoj, moc děkujeme za pohledík a moc nás potěšil . Přejeme Ti krásné Velikonoční svátky a ještě jednou děkujeme Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, rádo se stalo a jsem ráda, že potěšil. 🌺

      Vymazat
  7. Všem vám děkujeme za velikonoční přání🌺

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.