středa 25. listopadu 2020

V neděli už se peklo.

Ne ne, já jsem ještě vánoční cukroví nepekla,
ale obloha byla večer červená a to se říká, že Mikuláš peče perníčky😊
Kopeček Kulíšek vidím z balkonu,
jsou tam jenom tři domy. Jeden je malinký a kolem staré lípy,
 ten se mi moc líbí, ale není ho od nás vidět, stíní mi MŠ.
Dnes je to takový miš maš.
Nahoru do opraveného patra jsem si nastěhovala kytky
 a už se tam pomalu zabydlujeme ...
Když jsem sklízela v září domů kytky, 
všimla jsem si, že Čínský oves má další pupen ...
Jeden květ už odkvetl venku.
Nakonec kvetou ještě dva květy.
S kytkami jsem si domů nastěhovala i šnečka a to nejednoho😀
A ještě můj polštářek, který jsem objevila, jak jsem uklízela ve skříni.
Je starý nejmíň 40let, to byla první věc, co jsem vyšila, byla jsem tehdy doma s dětmi,
pak to bylo ještě spoustu ubrusů, ale už je ani nepoužívám, ale možná začnu, kdo ví ...
Tehdy nebyly moc k dostání vyšívací bavlnky, tak jsme je scháněli po známosti, kde se dalo.
Kdybych polštářek vyšívala teď, určitě bych nevolila takovou divočinu,
ale spíše jednu barvu ve více odstínech.
Dnešní miš maš je u konce.
Mějte pohodovou středu
a děkuju, že jste se u mě zastavili a pobyli😊
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

16 komentářů:

  1. Libuško, dnešní mišmaš se mi moc líbí. To první rčení jsem ještě neslyšela, snad si ho zapamatuji.
    Čínský oves má krásné květy, u Tebe se kytičkám daří. I zvířátka ví, že je u vás dobře, proto se k vám stěhují. ;-)
    S tím obrázkem jsi mi připomněla, že mamka kdysi vyšila klukům polštářky. Už dlouho není mezi námi a já mám po ní spoustu Perlovek a bavlnek na vyšívání.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mělo tam být polštářkem ne obrázkem.

      Vymazat
    2. Růži, mám ještě na půdě krabici bavlnek, nedávno jsem je objevila.

      Vymazat
  2. Krásné povídání.Pamatuji si,že nebyly bavlnky.Jeli jsme jednou do NDR.Tam jsem si takové samoobsluze nabírala bavlnky.Otočila jsem se a viděla jak se prodavačky pošklebují...Už mě tam nikdy nikdo neviděl ☺
    Libuško,přeji klidný den tobě i rodině ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to byla doba, ničeho nebylo a v cizině si člověk připadal pak divně, jak něco kupoval.

      Vymazat
  3. Libko, já ty bavlkny mám doma dodnes, také jsem se toho navyšívala...a natkala utěrek z doma spřádaného konopí, lnu. Mám je dodnes a teď to frčí, mladí se po tom shání - jsou antiseptické, antibakteriální - za drahé peníze. Vyšívala jsem jako dárky vánoční prostírání, že jsem ze Slovenska nezapřu. Jako mladá holka jsem si tkaním prostírání pro Krásnou jizbu - tak se jmenovala prodejna - přivydělávala, nebo na objednávku tkaním koberců, které sme posílali do Čech. Jo je to tak dávno, že to ani neni pravda.... Libuško, děkuji za návrat do vzpomínek...bylo mi hezky - Míla

    OdpovědětVymazat
  4. Hezké povídání a to rčení taky neznám. Já jsem taky ještě nepekla a většinou začínám až po čertíkách. Každým rokem ve městě jezdí na čertíky čertovská tramvaj, letos asi nebude. Jsou tam čert, anděl a Mikuláš a mají velký pytel na zlobivé kluky a skutečně tam některé strkají, hlavně naše, protože je znají a tak to pojmou jako legraci. Pak je čertovský guláš, to je pro ty dospělé čerty a dětem dávají pamlsky.
    Ta vyšitá včelka se mě moc líbí. U nás je pošmourno a v poledne trošičku vykukovalo sluníčko, ale je dost zima. Měj se hezky. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, letos bude všechno jinak. Stromečky se rožínají na náměstí bez lidí, čerti asi taky nevytáhnou paty z pekla, aby si tam něco od nás nedovlekli. Ježíšek bude asi chodit ve skafandru s rouškou a štítem ... Už aby ta hnusná doba byla za námi!

      Vymazat
  5. Moje dcera ve své pilnosti už ty perníčky má nejen upečené, ale i ozdobené.
    Vedle ní si připadám jako lemra líná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, snacha už má taky perníčky hotové, já se chystám tento týden, ať je mám do balíčků na Mikuláše.

      Vymazat
  6. Vracíš mě svým článkem do mládí. Taky jsem hodně vyšívala, jen ubrusy, na polštářky jsem nikdy nebyla. I křížkově znamení zvěrokruhu, která jsem darovávala k narozeninám svým blízkým.
    Ten vyšitý hmyzáček je spíš čmelda, ale to nevadí, obrázek je obrázek ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty, kdysi jsem vyšívala hodně, pletla i háčkovala, teď už mě to tak nebere, raději si čtu.

      Vymazat
  7. Zdravím včeličko pilná. Polštář je pěkný a létá na něm i čmelda. Ten vrch jste spravili perfektně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš z toho vrchu mám dobrý pocit, že jsme to spravili, bylo to třeba, kdyby to bylo na bráchovi, tak by to nechal tak, ale já bych nemohla žít s takovým pocitem co na de mnou je.

      Vymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.