středa 31. března 2021

Středa

 

Sazometná nebo Škaredá středa 

Podle historie je středa dnem, kdy Jidáš zradil Ježíše. Prý není dobré se tento den mračit, protože by vám to mohlo vydržet celý rok, odtud název Škaredá. Všechny stesky a splíny šlo zaplašit třeba tradičním vymetáním komína po zimním vytápění, odtud zase plyne označení Sazometná. Podávalo se „škaredé jídlo“ – často to byl bramborák, který se ale natrhal na kusy, aby nevypadal dobře, i když dobře chutnal. Často si lidé pletou Škaredou středu a Popeleční středu tou začíná čtyřicetidenní půst před Velikonocemi.

🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣

Jarní počasí jsme zatím měli jenom v sobotu, to bylo opravdu teplo a taky včera bylo nádherně. Začala jsem uklízet pomalu na zahradě. Dala jsem do pořádku pár záhonku, vyplela a ostříhala co jsem neudělala na podzim a začíná to tam vypadat hezky. 

Malé krokusy už pomalu odkvétají ...

Čemeřice pro změnu začínají kvést ...

Sněženky ještě kvetou, ty vydrží dlouho pěkné, když je chladno.

Máme je úplně všude ...

Konečně se na zahradě objevují barvy, 
začaly kvést velké krokusy.
Včera bylo 19°C a krokusy se pěkně vytáhly ...
Nasadila jsem je mezi kapradiny. 
Než kapradiny vyrostou budou krokusy odkvetené 
a nebudu si je ničit sečením, protože tady trávu stříhám jenom akunůžkami.
Pěknou i když Škaredou středu
a děkuju, že jste se u mě zastavili.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

4 komentáře:

  1. Bramboráky jsme měli včera.Neznala jsem tuto tradici.Zahrádku máš připravenou,jsi šikulka.
    Já jedu dnes na 2.očkování.Snad všechno dopadne dobře.
    Přeji krásný sluníčkový den ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Na zahradě Ti to už začíná hezky kvést. My jsme se včera byli podívat na bledule u Staré Říše. Je to nádhera vidět koberce těchto kytiček, které i pěkně voní.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  3. To se to hned lépe kouká a kochá, když je trochu barviček na záhonkách. Taky se kochám, když jdu na zahradu a tím, že je tak hezky, tak jsem venku hodně času, ale i pracuji a je to hodně vidět, když se podívám na část, kterou mám ještě dolaďovat, proti té co je už hotová. Záhonky už taky začínají být i u nás barevnější a to je fajn. Dneska je od rána moc hezky a sluníčko se snaží, tak se budu asi opět celý den snažit taky. Včera dcera vyprala 2 pračky a krásně to uschlo, tak dneska už zase pračka maká s velkým prádlem. Když je hezky, tak člověka všechno víc baví a i všechno krásně odsejpá. Měj hezký den. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju všem za komentáře :-)

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.