sobota 29. května 2021

Bylo hezky ...

 ... ano ve čtvrtek byl hezký den bez větru a deště.

Pitulník u plotu svítil svoji žlutou barvou do dálky.

Vždycky ho seču až odkvete, připadá mi takový zvláštní,
říkám mu žlutá hluchavka, nikde jinde jsem se s ním nesetkala.
Hned ráno jsem šla na zahrádku, sundala z petrželky králičí pletivo,
 je sice ještě malilinká, ale snad už mi ji kožušci nerozhrabou. (Jo rozhrabali.)
 Vyplela jsem ji, bylo už na čase.
Pak jsem šla konečně vysadit ven rajčata, měla jsem je v pergole, 
tam se jim líbilo, ale už měly v květináčích málo místa.
Dvě jsem dala na záhonek, kde mi hraboši sežrali všechny tulipány.
Jabloně už jsou odkvetlé, ale sem tam se objeví opozdilý květ.
Mladá hruštička už má plody, doufám, že nějaká zůstane na ochutnání.
Borůvka kvete jenom jedna, druhá si vzala letos volno.
Chlupače, jak se u nás říká angreštu, taky snad nějaké zůstanou.
Jahody mám třetí rok na podzim budu sadit nové, 
ale měla jsem to udělat už na jaře, jsou bídné a ještě mi v nich úřaduje škodná.
Prdlý soused zase řádil. Syn mu vozí ze stavby bordel a on to na zahradě pálí.
 Naštěstí ten hustý dým jde spodem zahrady, 
ale sousedi ob jednu zahradu radost nemají,
jde jim to přímo do oken. 
Přijela návštěva, tak jsme si taky udělali ohýnek,
 ale na rozdíl od souseda ten náš byl ze dřeva.
Na buřtíkách jsme si pošmákli.
Můj je ten čerňoučký, ale to už znáte.
Jonášek zase loudil.
A ještě jedna potvora, kterou jsem viděla poprvé.
Krtonoška se chytla do "pasti" a nemohla ven.
Měla asi 8cm a lítala zoufale tam i zpět, 
ale ven se nedostala po skle ji to klouzalo. Špatně se fotila, chvíli nebyla v klidu.
Živá se od nás nedostala, takovou návštěvu tu opravdu nechceme. 
Nakonec Hyacintovec v kouli.
Krásnou a pohodovou sobotu
a všem děkuju, že se u nás zastavili a pobyli,
vážím si toho.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

5 komentářů:

  1. Tady bylo ve čtvrtek docela chladno.Byla jsem objednaná na 8 k praktické doktorce.Musí se čekat na ulici.Byla jsem vymrzlá,protože mně zavolali v 8,30...U doktorky to bylo šup,šup...Ještě,že tam jdu až v září ☻.
    Taky bych si dala špekáčky...pěkně černé-mňam,mňam ☺
    Jinak ti to nádherně kvete.Ale toho brouka nemusím.Je hrozný i na fotce.
    Přeji krásnou sobotu ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Libuško, ahoj. Buřty jsme letos ještě nepekli, jsme nějak ve skluzu. Tady byl čtvrtek jediným dnem v týdnu, kdy nepršelo. Udělali jsme si se synem výlet. Až na tu krtonožku se mi líbí všechno. Hezký víkend přeje Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Pitulník vidím poprvé a Google mi prozradil, že je z čeledi hluchavkovitých. Moc hezky kvete. Krtonožku jsem také ještě neviděla a ani bych o t moc nestála. Zato opečený buřtík bych si s chutí dala.
    Měj hezkou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  4. Pitulníkem byla zarostlá celá stráňka zahrádek v Praze u maminy, jen jsem tenkrát nevěděla že se tak jmenuje, taky jsme jí říkali žlutá hluchavka. Já mám na zahradě hluchavku jak bílou tak nachovou. V lese se občas dá narazit na zelenou se stříbrným lemem listů. Povětšinou je to uprchlík z něčí zahrady. Dvě jabloně jsou odkvetlé, jedna kvete později a tak je teprve v plném květu.... Rajčata už mám zasazené venku pod střechou na terase tak tři neděle, dokonce už má jedno jedno malé rajčátko. Tam se jim daří. Celý den slunce, jsou chráněné před nadměrným mokrem a částečně i větrem.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak pitulník, já jí říkám taky žlutá hluchavka. Sem tam jí u nás vidím, bílá tady taky je vidět. Já mám sadbu pořád ještě ve skleníku a snad už v týdnu budu moct sázet ven. Zasazený na svém místě mám ve skleníku zatím jen okurky. Krtonožka hledala asi svoje místečko, kde se zavrtat, to je dobře, žes jí chytla. U nás chvílema svítí sluníčko, ale je zima, tak budu vidět, jak to bude dneska pokračovat, u nás mají být přeháňky. Měj se hezky. Věrka.

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.