středa 29. prosince 2021

Ještě štědrovečerní

Vím, že jídlo bylo včera, 
ale já bych si dovolila přihodit ještě něco i dnes.
✨✨✨
Den před štědrým dnem je třeba upéct vánočku.
Při pečení sice trošku praskla, 
ale to nevadí s tím se trochu počítá, že ta vánoční nebude dokonala,
jako když ji pečeme jenom tak, když na ní máme chuť během roku.
Přečetla jsem si pár vychytávek, jak péct vánočku, aby se povedla.
Jedna z vychytávek byla,
 aby nebyla vánočka dole moc upečená
(přiznám se, že spodek vánočky jsem mívala tmavší, než bych chtěla)
Takže rada zní: dát pod vánočku ještě jeden plech. 
A super, vychytávka zafungovala,
 vánočka je dole akorát růžová, jak bych si představovala.
Na Štěpána ráno, jsme i dojedli.
Na štědrý večer jsme byli s Pepanem sami dva s kožuškami.
Jonášek hlídal dárky pod stromečkem.
Tradičně míváme hrachovou polévku ...
... smaženého kapra a bramborový salát, 
ten dělávám den před štědrým dnem.
Pivo po večeři, bodlo.
Byli jsme celý rok hodní a ježíšek nám donesl hodně dárků.
Za všechny aspoň jeden. 
Po něm jsem dlouho toužila a vůbec mě nenapadlo, 
že ho pod stromečkem najdu.
Byly to pěkné a štědré vánoce.
Krásný středeční den
a děkuju všem, co se přišli podívat na můj blog.
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

12 komentářů:

  1. Sváteční vánočku jsem chtěla vždy trochu lepší,pravý opak je pravdou.Když jsem ji kdysi dávno pekla dětem na internáty,tak se mi vždycky povedla-i když byla jen tak od oka...Ale letos jsme si přeposílali fotky vyrobených vánoček s vnučkami-dopadla jsem nejlépe.Mají dost času se to naučit.Taky jsme měli pěkný Štědrý večer,byla s námi dcera,hodně mi pomohla s přípravou.Ale 26.býval vždy plný byt(celkem 19 lidí)-praskal ve švech.Moc mi to chybí.
    Do dalšího roku si přeji ať už je ta zrůdná nemoc pryč.
    Přeji klidný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to si přejeme všichni, ať můžeme zase normálně žít. My jsme se sešli, tak jako jiné roky, nám vánoce nikdo nevezme. Nikdy nevíme, které jsou ty poslední. Vánočka na které nám nezáleží se vždycky povede, ale tu kterou chceme mít vymazlenou, máme vždycky nedokonalou :-)))

      Vymazat
  2. Libuško, vánočku máš povedenou. Já letos pletla tři, ale všechny ze šesti. :o) Krásně jste se měli o svátcích a ty rybí podkovy vypadají skvěle.
    Přeji příjemný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, rybu na podkovy mám moc ráda, vypadá hezky a líp se smaží :-)

      Vymazat
  3. Dobrý večer Libby,máš to vše pěkný,vánočka mě praskne vždy,ale to mě hodně a vubec mě to nevadí. Tentokrát v nové troubě se mě upekla dobře. Já mám fígl ten,že dam na dno trouby hrneček s vodou a to taky pomáha na světlý spodek.
    Ty si opravdu hodně dárků zasloužíš a zelená to je Tvoje oblíbená,vid to se Ježíšek trefil,krásné příbory,Ty je užiješ s tolika návštěvama. Já mám ještě od svatby jeden servis nevybalený !!!!! Používám příbory po rodičích,jejich tvar mě nejvíce vyhovuje.
    Měj krásné další dny,nám tu celý den prší !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, ježíšek věděl, že bych ty zelené příbory chtěla a splnil mi sen. Příboru mám sice víc sad, ale zelená je zelená :-)))

      Vymazat
  4. Libuško, vánočku máš ukázkovou. Já jsem letos měla jednu pro nás a dětem jsem udělala věnec. Moc se mi líbí hrníček na 5. fotce. Příbor je krásný a vidím, že jste nezapomněli na příchozího. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš, hrníček mi taky nadělil ježíšek, má dvě stěny a mezi nimi jsou sněhové vločky :-)

      Vymazat
  5. Vánočku máš tedy povedenou a určitě i moc dobře chutná.
    Taky jsme s mužem byli na Štědrý večer jen my dva. To už tak je několik roků zpátky. Ale na první svátek vánoční se sejde celá rodina a tak to je potom veselo.
    Klidné už povánoční dny, Libuško !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to máme stejné na štědrý den sami a první svátek veliká návštěva a je nás plno :-)

      Vymazat
  6. Libuško, vánočku máš pěknou a určitě byla výborná.
    Na Štědrý den jsme byli s mužem sami, syn s rodinou přijel na Štěpána a hned bylo veseleji.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, mám ráda ty vánoční návštěvy, je to príma změna. Vánočku asi zítra udělám znovu, ale jenom malou :-)

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.