sobota 15. ledna 2022

Loňský rok II.

Minule jsem v článku o loňském roku psala,
co se nám všechno pokazilo.
To všechno se událo v první půlce roku, 
dnes si dáme druhou půlku od  července do prosince.
Druhá smolná trojice začíná.
Jednou ráno jdu od lékaře, mrholilo bylo docela nepříjemně.
Autobus domů mi jel až za víc jak hodinu,
  pěšky v tom čase se mi nechtělo
 i když jindy si ráda udělám procházku z města domů.
Pojedu domů taxíkem, ale v místě kde obvykle stávají nebyl ani jeden.
Nevadí, tak si nějaký objednám mobilem.
Volám Sunny taxi, ale ozve se mi úplně někdo jiný.
 Zkouším znovu, opět omyl. Že by mi blbnul mobil? Uvědomila sem si, 
že jsem už párkrát na svém mobilu viděla napsáno, 
že mi volal někdo, kdo mi vůbec nevolal.
Prostě mi nešlo zavolat nikam, volalo se tam, kde si mobil usmyslel.
Bylo mi jasné, že mi mobil dává najevo, že se odebírá do věčných lovišť.
💥
Za nějaký čas peču ovocný koláč, bylo mi divné, že je pořád nějak bledý.
Vypověděla mi službu horkovzdušná trouba.
Volala jsem snaše, bydlí kousek od nás,
 jestli by přijela a vzala koláč dopéct k ním.
Zkusila jsem troubu přepnout na normální pečení a ehle to šlo. 
Tak jsem snaše poděkovala za ochotu a koláč se mi dopekl doma.
 Zeť mi v troubě vyměnil součástku, teda nejdříve ji musel objednat.
S tím už jsme měli zkušenost u předešlého sporáku.
💥
Pár  týdnů byl klid, všechno doma šlapalo.
Ani jsem už nemyslela na to, že se mi pokazilo pět věcí 
a je možné, že se uzavře druhá trojka a do třetice vypoví bůh ví co.
Ale stalo se. Jednou tak seču zahradu, 
kolem zahrádky a keřů obsíkám malou strunovou sekačkou, 
mám ji ráda je lehoučká, sama jsem si ji kdysi vybrala.
Zdálo se mi, že je nějak pomalejší a neseče tak jako dřív.
Nebylo to jenom zdání, dosloužila.
 Měla na to nárok za ty roky co udělala hodně práce.
Hned jsem si koupila novou, zase zelenou, to je jasné.
Takže druhá trojka pokažených věcí se uzavřela,
  snad už bude klid. Ale ...
... je začátek prosince, peču cukroví, jsem sama doma.
Venku mrzlo, doma v kuchyni je krásně teploučko od trouby.
Vejdu do obýváku Jonášek se tlačil ke Cvalíčkovi a tam zima jak v Rusku.
Jdu do sklepa, jednou za čas se stane, že se plynový kotel sám vypne.
Taky, že to tak bylo. Znovu jsem ho nahodila, 
začal hučet a já spokojeně pokračovala v pečení. 
Dávám mokrou utěrku na radiátor, ten je opět vlažný.
To už se vrátil domů i Pepan, ale opět jsem musela jednat já. 
Kotel už ale zapnout nešel.
Přemýšlela jsem komu zavolat, vzpomněla jsem si na pána 
 co nám dělá revizi plynového kotle, aspoň ať nám poradí.
Byl ochotný, naštěstí byl v Rožnově p/R což je od nás 14km. 
Do dvaceti minut byl u nás.
Měla jsem strach, že kotel dosloužil, taky už není zánovní.
Pán Koláček je šikovný za chvíli se topilo.
Vyměnil topné tělísko. 
Takový, podle mě, obyčejný drát s nějakými koncovkami
a co nám nadělal starosti.
Zaplatili jsme tisíc korun a byli rádi, že oprava byla levná.
Pán Koláček nás ujistil, že kotel je v dobrém stavu a ještě chvíli vydrží. 
Měla jsem prý štěstí, kdybych zavolala až za pět minut,
 už by byl odjetý pryč a k nám by přijel až druhý den.
Takže v neštěstí bylo i štěstí. 
Všechno dopadlo dobře, sedmá pokažená věc je v pořádku 
a vše se uzavřelo tím, že skončil starý rok a začal nový, určitě lepší.
Stejně v duchu doufám, že se po třetí nevyplní to známé pořekadlo
 "Do třetice všeho dobrého a zlého."
Takže loňský rok byl kazový po všech stránkách.
Ale hlavní je, že jsme ho přežili všichni ve zdraví.
Věřím, že ten letošní se třemi dvojkami k nám bude přívětivější
a na jeho konci si řekneme, že se povedl.
💥
Možná se vám zdá, že se doma musím o všechno starat jenom já.
Je fakt, že Pepan má s telefonováním a zařizováním různých oprav problém,
 ale má zase jiné kvality! Nemusím se tahat s nákupem, nakoupí, co mu řeknu nebo napíšu. Rozhodně ho do toho nenutím, spíš naopak.
 Chodí do obchodu denně  i když na lístku není nic napsané, on si něco najde.
Byl na to doma zvyklý, že ho furt mamka honila pro něco do obchodu,
 zůstalo mu to i když jsme se před 42 lety vzali.
Když je třeba doma něco udělat, 
udělá to, sice mu to musím připomínat i půl roku, někdy i dýl.
Jak chce udělat něco někdo jiný se vším praští udělá to hned,
ale to jsou chlapi!
Taky nechodí do hodpody, i když bych ho tam ráda někdy poslala😉
Tak, začala jsem psát o poruchách a skončila u Pepana.
Musela jsem ho i pochválit, aby to nevypadalo, 
že ho mám doma opravdu jenom na okrasu💖
💥
Mějte pohodový den bez karambolů 
a jiných nepříjemných věcí.
Děkuju, že jste dočetli až do konce, dnes to bylo dlouhé.
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

15 komentářů:

  1. Přeji Ti,ať se vám pohromy vyhýbají.Připomnělo mi to"spolužačku".Před Vánocemi jí odešla televize(žije sama).Na štědrý večer slyšela podivný zvuk-praskla jí kdesi voda.Chodby a skelp plný vody...v noční košilce musela vlézt do jímky a zastavit vodu.Ještě,že je silná osobnost. Měla právě pak ještě hodně "odchodů"různých spotřebičů(jako kotel,boiler,pračka...)Já bych to nezvládla.Doma mám taky"Pepana",který zbožňuje nakupování.Já to nenávidím,tak se doplňujeme.
    Přeji klidnou sobotu ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je fajn když chlap nakoupí, moc nám to pomůže i tak se doma nenudíme :-)

      Vymazat
  2. Libuško, snad už budete mít letošní rok bez poruch. Můj muž také chodí nakupovat. Prohlédne letáky a jde. I když teď nakupuji já, protože je po operaci achilovky a nohu teprve rozcvičuje.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, přesně tak, prohlédne letáky a vyrazí. Někdy si nevšimne, že je akce od čtvrtla či až o víkendu. Přijde domů a brble. Přeju tomu tvému brzké uzdravení, ať obchody čekají :-)

      Vymazat
  3. Libuško, s těma nákupčíma Pepanama to je snad pravidlo. Ten můj rád papá a ještě raději mlsá a jak sme neměli výtah, tak já nakupovala jen to co bylo nutné odnést do 4 a 1/2 patra, takže sám si nakoupí a sám si spapá. Já holka z vesnice on z města....já chytnu a udělám - on nejdřív naštuduje. Navíc má 9 a 6 dioptrií. Jsem ráda že mne odveze kam potřebuji, při té mojí zbrklosti bych snad ani řidičák neudělala a rozumí IT, mobilům, elektrice...no jsem ráda že je. A tak to má být...jeden čehí a druhý hot, či jak se to říká? - Hezký den přeji do Kožůškova Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mílo, tak to má být, každý umí něco. On nakoupí, já uvařím a sníme to dohromady :-)

      Vymazat
  4. Tak to jsi měla opravdu výživný rok a s chlapama to tak je, jsou jenom na jednosměr. Ale bez nich by to bylo taky špatný a hlavně nuda. Já se vždycky klepu před vánocema, většinou se pokazí nějaký spotřebič a určitě nezůstane jen u jednoho. U nás je kolem nuly a mlhavo, opět další nehezký a šedivý den. Budu v teple. Pračka už pere, hlavně to z minulého týdne z karambolů po břišní chřipce. Tak snad nám nastane lepší čas, než jen ten záchod. Měj se hezky. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, marně se o chlapech neříká -Jaký taky, hlavně že je. Když není doma chlapská ruka, tak chybí i když někdy by ho člověk přerazil :-)))

      Vymazat
  5. Je to prostě tak, že ten dělá to, ten zas tohle. Můj muž a nakupování- to nejde k sobě. Dělá to nerad a víc než o tři věci ho požádat nemohu. :-) Prostě každý člověk je nějaký.
    Minulý rok vám přinesl všelijaká úskalí, která se ale k vaší spokojenosti dala do pořádku. A jak to bude v novém roce? To uvidíš. Přeji Ti aby bylo vše OK.
    Pěkný víkend, Libuško!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, když nakupuje chlap, má to svoje výhody. Nanosila jsem se tašek dost, když jsme chodili oba do práce. Nakupovala jsem ve městě a kolikrát jsem tak tak vylezla do autobusu, jak byly těžké :-)

      Vymazat
  6. Libuško, zdravím. Taky jsme měli opakovaně problémy s kotlem na plyn, teď na Vánoce. Barák plný lidí, malé děti a - zima... Naštěstí už tu byl opravář a už je to o.k. Kdyby bylo jen tohle... Snad už bude celkově líp. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, my jsme naštěstí doma tu zimu měli jen chvíli a za chvíli bylo opraveno. Těžko by se nám zvykalo na zimu, když je člověk doma zvyklý na teploučko :-)

      Vymazat
  7. Zavítala jsem ,pobavila i když některé věci nejsou k smíchu,takový je život.Hlavně že vše dobře dopadlo a jsme zdraví,přeji pěkné dny..

    OdpovědětVymazat
  8. To se tak někdy sejde. A mám pocit, že ty staré spotřebiče byly ještě kvalitnější, než ty nové. Já mám mikrovlnku nekecám od roku 1997 a šlape stále, jen jsme u ní měnili otočná kolík. Manžel nechtěl digitální a když už se zdálo, že také odchází, tak ji jen trochu rozebral, vyčistil tam něco a jede dál. totéž pračka. Vydržela hodně dlouho, ale jelikož s opraváři je to těžké (nejsou) přikoupili jsme si s novou pračkou i delší pozáruční servis. Zdálo se mi, že u starého elektrického šlehače už se mi rozpadnou metličky, protože jsou dole spojené kouskem plastu, který se odírá a tak mi syn koupil nový šlehač. ještě jsem ho nepoužil, ten starý stále šlape a mám na něho i skříňku. No ale musím to zaklepat....Tak ti Libuško přeji, aby letos nebyl takový nešťastný rok a všechno šlapalo jak má.

    OdpovědětVymazat
  9. Libuško, to jsem si zas početla. Držím palce ať se vám doma nic neporouchá;-) jinak to máme doma podobné o všechny tyhle věci se starám já a co můžu, tak si opravím, jen elektřiny se bojím, jak čert kříže:-D ale kdysi před Vánocema onemocněl elektrikář a s nápovědou po telefonu jsem zvládla zapojit i lustr. Jinak máš super, že ti Pepan nakoupí, to můj chlap, když jde do obchodu donese navíc jen samé darebniny, takže raději nakupuju sama. Měj krásný zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.