pátek 1. července 2022

První prázdninový ...

Býval to krásný pocit, když jsem byla dítě školou povinné 
a začaly prázdniny. Žádné úkoly, žádné učení to byla volnost.
S kamarádkou jsme si vařili pytlíkové polívky,
lítaly po lese a večer jsme hrály s ostatními kamarády
 na cestě hry s balónem až do tmy. Tehdy ještě tolik aut okolo nás nejezdilo.
Nakonec když tak uvažuju, prázdniny jsem měla ráda vždycky. 
Nemusela jsem dětem chystat svačiny, kontrolovat úkoly ...
Prostě prázdniny byly a jsou vždycky fajn.
Budu tu mít Matyho, takže tu bude i Mareček,
jsou to už velcí kluci 14 a 16let, takže jaképak hlídáni. 
Když bude ve školce dovolená, 
bude tu i Alička na tu se ještě musí dohlídnout.
Budu si užívat vaření, ještě že mě to baví.
Venku máme pěkná vedra, co se tak trošku schladit, 
teda aspoň fotkou. Nevím jak vám, 
ale mě pomůže se chvíli kochat sněhem a hned je mi líp.
To byl duben 2013.
Tak jsme se schladili a jdeme se mrknout, co nám zase vyrostlo na zahradě.
Cukety v kyblíku rostou před očima.
Patizony už se taky rýsují.
Okurky konečně kvetou ...
... už tam jsou i zasedlé plody.
Pnoucí růžička za sluníčka i pod mrakem.
Voní Levandule.
Rozkvétá Hořec 
a bílý Hledík se asi zbláznil,
 musela jsem ho svázat, zalehl mi kus zahrádky.
Když jsem ho svazovala, bzučely okolo mě včelky
a praštila mě do nosu vůně, která mi připomněla dětství. 
Úplně jsem zapomněla, že Hledíky tak krásně voní.
Žlutá Kala byla nejrychlejší, 
teď čekám jaká barva bude následovat.
Ismene mi něco začalo ožírat.
myslela jsem si, že to dělá v noci nějaký brouk.
Až mi to sežralo skoro všechny květy našla jsem oplzlého viníka.
Z listů mi ta potvora nadělala cucky,
že mě nenapadlo tam hned nasypat granule.
Do rána leželi dva hnusáci kopytama nahoru, 
to vám tu ale dávat nebudu.
Nakonec květ vykvetl ...
... a na další den, už druhému květu nic nebránilo v rozkvetení.
Bětuška kontroluje zahrádku a ouha ... 
je tam plevel, nebyla spokojená se zarostlými chodníčky.
Hned jsem to musela napravit.
V úterý bylo pod mrakem tak se plelo jedna radost.
Když jsem doplela, tak jsem si řekla, že by mohlo zapršet, ať mi tu práci zalije.
A světe div se, došla jsem domů, slyším nějaké šustění a ono fakt pršelo
 a přitom to venku na déšť ani nevypadalo.
Nakonec ještě jedna na zchlazení.
Ráda bych se v tom vedru prošla po sněhu bosky s Bětuškou.
A co vy?
Pěkný den, dnes bude zase horký.
Děkuju, že jste se i v tom vedru přišli podívat, 
vážím si toho.

12 komentářů:

  1. Moje vnoučata mají už svoje životy...nejmladší se chystají na brigády ☺
    Přeji tobě i vnoučatům nádherné prázdninové dny ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuju, taky už mám nejstaršího vnuka samostatného, pobývá většinu času v Anglii, ale o vánocích vždycky přijede🥰

      Vymazat
  2. Ahoj Libby,umis kazdy den vymyslet obsah clanku,to obdivuji.
    Kdyz jsou vedra,clovek by se rad snehem schladil,pravda.
    Ale tech ruznorodych kvetin co mas na zahradce,kazdy tyden neco jineho,parada.
    Me slimaci taky zlikvidovali jeden truhlik s afrikany,mrzaci.
    Me hned pripomene prazdniny vune lip a vrkani hrdlicek,to bylo v Kromerizi typicke pro stary park okolo pavilonu kde teta se strycem a dcerama bydleli a ja tam pravidelne s dalsi tetou jezdila na prazdniny.Tam to byl raj,ale clovek si to uvedomi az v dospelosti,jak se mel dobre !
    Tak si uzivej vareni,vnoucata a zahradku a pekne pocasi,mej se proste dobre a Ahoj ! Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, zatím mě pořád baví dávat denně článek, jak je člověk v důchodu je času habaděj. Nechápu důchodce, co nemají čas, když ho nemám, tak si ho udělám🥰

      Vymazat
  3. Dát cuketu do nádoby, to mne vůbec nenapadlo. To si pro příští rok zapamatuji. :-)
    Dny jsou teď horké, to je fakt, ale já nějak netrpím. Jsem teplomilný člověk. Ale je fakt, že už nemám potřebu se vystavovat přímému slunci,raději jsem ve stínu pod pergolou.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani s těmi cuketami a patizony v kyblíku je to můj experiment. Říkala jsem si, že když pěstuju už léta v kyblíkách rajčata, proč ne cukety. Zatím se jim daří🥰

      Vymazat
  4. Libuško ty umíš přivolávat déšť? Je vidět, že ten čarodějnický průkaz nemáš nadarmo. V zahrádce ti to krásně kvete, ještě že máš takového dozorce. Hezký pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruš, tak něco se mi i jako čarodějnici povede, třeba s tím deštěm, ale taky mám neúspěchy, ale z koštěte jsem ještě nespadla 🥰

      Vymazat
  5. Libby, buď u vás máte až neskutečně úrodnou půdu, nebo, že by to bylo rukama? Tobě by snad vykvetlo i zasazené koště. Užij si hezký víkend 😉😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak jestli by mi vykvetlo koště nevím, ale mohla bych to zkusit s tisícovkami. V kyblíkách mám kompostovou hlínu a přisypávám ji, jak ji tam ubude. I ty záhonky kolem plotu mají hlínu z kompostu🥰

      Vymazat
  6. Ndherná zahrádka,je vidět že kdo umí ten umí,ať se daří i nadále,hezžký víkend...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, nevím, jestli umím, ale snažím se a zahrádka se mi odměňuje 🥰

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.