středa 17. srpna 2022

Den s motýly

Letos se mi focení motýlů moc nedaří.
Jsou nějací divocí, neposedí, nebo neroztáhnou křídla.
Otakárek ovocný, toho jsem u nás viděla úplně poprvé až letos. 
Když jsem ho tu zahlédla, byla jsem šťastná jako blecha,
ale přijela zrovna návštěva, šla jsem ji vítat a mezi tím motýl odletěl.
Podruhé Otakárek přiletěl asi za měsíc.
Cvakla jsem dvě fotky a došla mi baterka ...
... myslela jsem, že mě klepne.
Letěla jsem pro druhý foťák, udělala opět dvě fotky 
a motýl mi zamával křídly už od sousedů.
Když jsem chtěla doma fotky stáhnout, na kartě nebyly.
Nakonec jsem zjistila, že jsou uloženy přímo v paměti foťáku.
Jak se to přihodilo, fakt nevím.
Další práci mi dalo je z foťáku dostat, to tak běžně nedělám,
jako stahování z karty.
Nakonec se podařilo, ale stejně ho nemám vyfoceného tak, jak bych chtěla.
Třeba se ještě u nás Otakárek ovocný ukáže, 
mimochodem, má krásný slovenský název Vidlochvost ovocný.
Ten můj měl jenom jeden chvost na fotkách to není moc vidět.
Nejvíc je u nás k vidění Okáč luční.
Těch bývá na Echinaceich nejvíc.
Okáč poháňkový
Jednou jsem tu zastihla Babočku síťkovanou.
Tady právě přistává vedle včelky.
Často k nám lítá Babočka bílé C.
Tady je jí to bílé C hezky vidět.
Babočka paví oko dělala velké drahoty než trochu roztáhla křídla.
Hodně málo k nám lítá Modrásek.
Seděl na Třapatce docela dlouho, ale křídla neotevřel.
Babočka admirál, dělala s roztažením křídel největší drahoty.
Všimla jsem si, že když fouká vítr, tak křídla při svačině motýli neroztáhnou.
Chodila mě tu provokovat hodně dlouho.
Bělásku u nás bylo opravdu hodně.
Však mi taky jeho housenky sežraly okrasou kapustu.
Žluťásek řešetlákový.
Dnešní návštěvníci na květech naší zahrady byli motýli,
takže Evina může být v klidu a spokojená, ona totiž tu ostatní havěť nemusí.
😉
Hezký den a děkuju, 
že jste se zastavili u mě na blogu.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

14 komentářů:

  1. Ano,máš pravdu ☺ Motýlky miluji.Nevím,ale má pocit,že jsem letos žádného neviděla.
    Přeji krásný den někde ve stínku ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, kde nejsou kytky, nejsou motýli. Nejsem venku pořád, tak si myslím, že jsem jich hodně promeškala🥰

      Vymazat
  2. Libuško,nádherné.Já fotila motýly jednou a to u sestry na zahradě.V přírodě je vůbec nevidím.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, to je to, že se všechno hned poseče a motýli bez kytek, prostě nejsou, jdou tam, kde mají co k snědku, třeba k nám na zahradu🥰

      Vymazat
  3. Ahoj Libuško,u nás je motýlů hodně,ale nikdy jsem je takhle nepozorovala teď si je líp prohlídku.Teda dokud kvetly motýly keře kytičky uschly tak už jich je malinko.Preji krásný den.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, když motýl posedí, je radost ho fotit. Oni se většinou na kytce točí, takže je lze vyfotit ze všech stran. Někdy ale neposedí, neroztáhnou křídla, prostě nemají náladu na pózování🥰

      Vymazat
  4. U nás jsem zatím zaregistrovala babočku paví oko a okáče. Parádní fotky!
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Hani. Tak u nás je nejvíc Bělásků a o ty nestojím, housenky dělají škody🥰

      Vymazat
  5. Libuško, já jsem si letos zakoupila dva motýlí keře v květináčích, každý měl jeden květ a už si je motýlci našli... Tak se na ně těším, až se rozrostou. Hezké dny, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, motýlí keře mě hodně lákají, teda né, že bych si na ně chodila sosat, jak motýli😆, ale na zahradě by se mi líbily, ale už nemám místo ... třeba nějaké najdu🥰

      Vymazat
  6. Ahoj,ovocného otakarka jsem na živo ještě neviděla. ,máš krásné fotky a všude spousty krásných kytek ,měj se ! Z

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, já ho viděla poprvé. Kde jsou kytky, jsou motýli🥰

      Vymazat
  7. Klobouk dolů. Parádní přehlídka. U nás letos tolik druhů nebylo a nebo jsem tam v tu dobu nebyla já. Užívej si své krásné zahrádky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, Maruš, taky nejsem pořád venku, hlavně v těch vedrech, takže kdo ví, jací motýli k nám chodí 🥰

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.