sobota 24. září 2022

Co mi doma kvete, čí kvetlo ...

Některé pokojovky na léto věším venku na stromy do stínku.
Tak jsem to v červnu udělala i s Čínským ovsem.
Pověsila jsem ho ale na jednu jabloň, kde kytky běžně nemívám.
Někdy na konci července jsem si všimla, že se tam něco červená.
Na kytku jsem totiž úplně zapomněla dva měsíce jsem ji nezalila
a ani nějak nepršelo, bylo suché období.
Je vidět, že Čínský oves vodu moc nepotřebuje, měl dva květy.
Většinou kvete, až ho vezmu v září domů.
Když jsem se ho chystala přesadit objevil se další květ.
Ve verandě mi vykvetl Lopatkovec
jenom skromně s jedním květem, je ještě mladý.
Nejen na vánoce, ale i o prázdninách mi kvete Klívie,
ale tu už jsem vám ukazovala.
Ke konci srpna začaly kvést Angínovníky, oba.
Jeden kvetl ve verandě ...
Květ kvete jenom jeden den a pak se stočí,
na druhý den se objeví další květy.
... druhý se letnil venku.
Teď už nekvetou, ale budou mít semínka.
Taky mi vůbec poprvé vykvetla Aglanoema.
Mám ji už dlouho, ale že i kvete jsem nevěděla.
Nakonec z toho byly květy tři.
Nahoře v patře mám velkou rostlinu, mám ji hodně let, ale ještě nekvetla.
Několikrát jsem ji ostříhala, nemám místo na velké kytky.
Tato rostlina mi sice ještě nikdy nekvetla, ale líbí se mi.
Pěstuju ji už taky hodně let, každý rok si sadím novou.
Vždycky jsem ji říkala Pepřovník,
 teď jsem se dozvěděla, že se jmenuje Africká kopřiva(Pilea cadieri)
No, ale proč vám ji ukazuju.
Když jsem jednu z nich donesla z venku domů na parapet,
denně byly pod ní napadané kuličky.
No jasně, našla jsem tam housenku ... 
... stačila ji už pěkně okousat.
Pravděpodobně z ní bude Šípověnka hojná, třeba mě někdo opraví.
Když mi kvetl venku pokojový Ibišek jsem vám už ukazovala.
Bylo mi ho líto nechat v těch deštích a zimě venku.
Vzala jsem ho nahoru do patra i za cenu, že pupeny opadají.
Zatím se drží a kvete dál.
Pohodovou sobotu.
Všem, kdo se dnes u mě zastavil moc děkuju za návštěvu.
🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎

8 komentářů:

  1. Hezky Ti to doma kvete. Ani jsem nevěděla, že angínovník kvete a jak vidím, tak má hezké kvítky.
    Pěknou sobotu u vás, Libuško !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Angínovník má krásný květ a vždycky mi jednou za rok kvete🥰

      Vymazat
  2. O aginovníku jsem asi nikdy neslyšela.Ibišky mi taky to přenesení do bytu kvetou.Asi je to poděkování,že jsem se konečně rozhoupala a sklidila je ☺
    Včera jsem sesadila orchidejky po dvou do jednoho většího květináče. Děti mi je nosí,že mi pěkně kvetou. Ale mám na ně jen dvoudílné okno ☻
    Muškáty jsem přenesla na parapet v mém pokojíku,abych je sklidila(kdyby něco),ale jsem rozhodnutá je všechny vyměnit.Jenže...pak je mi jich líto.
    Asi s kytičkami mluvíš,že se jim tak daří ☺
    Přeji kásnou sobotu ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, taky už kytky přenáším, pěkně postupně, mám jich hodně. Orchidej mám jednu, kvetla mi v kuse deset let, teď už rok stávkuje, ale chápu ji, musí si odpočinout🥰

      Vymazat
  3. Billbergia nutans, nebo taky Čínský oves je jedna z nejméně náročných bromélií vůbec. Což ovšem neznamená, že mě by rostla. Ta co jsem dostala od tebe prostě žila a najednou zdechla. Spathyphilum (Lopatkovec) i Aglaonema jsou stejného rodu, áronovité. Já z jedné rostliny lopatkovce kterou jsem si koupila mám kytku která má už přes metr v průměru a kvete mi celý rok, Za tu dobu má tak třicet květů. Ale taky byly doby kdy málem zdechnul, přenášela jsem ho jak kočka koťata až jsem pro něj našla ideální místo. Zalívám ho až když svěsí listy, pak ho namočím na noc do kbelíku s vodou a zas jedeme dál. Je fakt že vydrží hodně, dokonce i týden nezalitý. To když jsem odjela a polovice byla líná vyjít po schodech do patra.....to že se Pilei říká Africká kopřiva slyším poprvé, protože africká kopřiva je klasika, ty nádherně barevné rostliny s různě vybarvenými a tvarovanými listy jménem Coleus....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, mamka od švagrové měla taky obrovský lopatkovec a pořád kvetl, byla to nádhera. Kávovník měla přes půl pokoje, kvetl a plodil. Ta to s kytkami uměla. Taky jsem se divila, když jsem našla tu Africkou kopřivu, podle mě to byla vždycky ta barevná, ale našla jsem to ve více zdrojích.🥰

      Vymazat
  4. Libuško, koukám, kolik Ti toho kvete. Mně teď doma nekvete nic, ale na zahradě se stále kochám.
    Měj hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, taky jsou doby, kdy mi nic nekvete. Taky se ještě kochám zahradou, ale hodně jsem toho už vyházela.🥰

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.