čtvrtek 21. září 2023

🌞Včera ...

... jsem vám slíbila, 
že se mrkneme do venkovních květináčů a truhlíků.
Na okně mám růžový muškát, barva se mi moc líbí.
V pokoji na okně.
Okno z venku. Kytky jenom na půlce, druhá půlka je kožušku.
Ti by mi dali, kdybych jim zastavěla noční cestu domů.
Na barelu je ještě taky barevno.
Pokojovky, co byly venku už jsou doma na schodišti
Na okně z venku mají muškáty znovu nasazené květy,
 snad ještě stihnou vykvést.
Nahoře v patře jsou v kuchyňce nízká okna, 
takže jsou muškáty skoro přes celé okno.
Nahoře v dalším okně, jsou muškáty, co jsem chtěla na jaře vyhodit,
ale nakonec kvetou dál.
Kany už melou z posledního, ale ještě mají na květ.
Na studni to kvete a kvete.
Sanvitálie je super kytka, kvete až do mrazu.
Tady mají ještě pár květů Fuchsie,
Fialový Durman letos nekvetl.
Ibišky mají pupeny.
Malý Ibišek už kvete.
Některé Fuchsie jsou ještě pěkné,
jiné už nemají listy, ale jenom květy.
Balzamíny, ideální kytky do stínu, tady si libují.
Vchod máme od severu, nemůžu tam mít kytky, jaké bych chtěla.
Žluté Vitálce se líbí na sluníčku i ve stínu.
Na skřínce od plynu to taky ještě ujde.
Durmany mají největší pilno kvést, když se blíží podzim.
Velkou radost mi dělá Mandevila, nasadila nová poupata.
 Kéž by mi přežila zimu.
Muškáty u vchodu.
Afrikány si sázím léta na okraj zahrádky.
Letos je mám i v truhlíkách.
Mám ty nízké, nejvíc se mi líbí.
Stále víc jim přicházím na chuť...
Mám je i na pergole, kvetou v jednom kuse od začátku.
Někdy přijde doba, kdy je budu mít v truhlíkách i na oknech.
Semínka mám vlastní, dobře se sbírají a vždycky vylezou.
Prostě ideální kytka, levná, nenáročná, nedělá z květů binec,
 jako třeba muškát či fuchsie 
a podle mě i krásná.
A ještě jen tak mrkneme na skok domů,
tam mi začal kvést Vánoční kaktus, hned jak jsem ho donesla z venku.
Děkuju všem za váš čas, 
co jste dnes u mě na blogu strávili
a přeju pohodový a klidný den.
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

18 komentářů:

  1. Ahoj Libuško,moc hezký ti to ještě kvete i nám kvete bílý vánoční kaktus.Uz na některých kytickach je vidět podzim asi je začnu postupně uklízet.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, taky se chystám, že od pondělí začnu vystříhávat zahrádku a uklízet🥰

      Vymazat
  2. Květinkové království - ráda sem každý den chodím se potěšit barvami i tvary. Přeji taky ještě dost hezkých dnů pro tvoje rostlinky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Kitty. Barvy jsou jako balzám na oči i nervy, mám to ráda a užívám si jich dokud jsou🥰

      Vymazat
  3. Kvete Ti to stále ještě bezvadně ! Na afrikány já nedám dopustit ! Mám je na záhoně i ve velkém květináči, někdy i v truhlíku.
    Hezký den!
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, už plánuju příští jaro, jak je vysadím kde se bude dát🥰

      Vymazat
  4. Je to nádhera jak ti všechno kvete. Afrikány mám taky ráda, mívám je v truhlíku na balkoně. Ale letos mi je umořily nějaké malé bílé potvůrky. Jinak jsem vloni objevila někde na netu, že afrikán je taky smetanově bílý. Chtěla jsem ho objednat, ale tenkrát nebyl. A je to asi měsíc, co jsem si opět vzpomněla. Tentokrát semínka měli, tak jsem si objednala. Uvidím, co mi z toho na jaře vyleze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, tak bílý afrikán jsem ještě neviděla, hledala jsem ho na netu a našla, je taky hezký🥰

      Vymazat
  5. Complimenti,hai un giardino delizioso.Immagino che perdi molto tempo per cotivarli.Buon pomeriggio-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olga, grazie mille. Il giardino richiede molto lavoro, ma mi diverto e ho abbastanza tempo per farlo da pensionato 🥰

      Vymazat
  6. Jak dlouho ti trvá, než všechny kytičky obejdeš s konvičkou vody?🙂 Afrikány se snažím vysazovat, ale jsou první potravou pro slimáky. Kdysi jsem jich mívala více, líbí semi, ale slimáky prý odpuzují, ty moje přitahují. Nyní jich mám pár před chatou ve stínu, ale v zahradě zmizely.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš se zalíváním se nachodím docela hodně, ale mám to rozdělené. Něco zalívám ráno, něco večer. Sem tam se projdu s konvičkou i přes den, jak je vedro je třeba květináče zalívat i víckrát. Výhoda je, že to dělám ráda a taky mám aspoň pohyb. Na zahrádce zalívám jenom letničky a těch moc nemám, většinou se v tom vedru upečou i když je zalívám. Vydrží akorát cínie. Trvalky nezalívám, jenom když je dlouho vedro a neprší tak sem tam ráno hadicí svlažím, ale to je spíš pro kytky takové osvěžení. 🥰

      Vymazat
  7. Všechno ti ještě krásně kvete,že bych nevěřila,že se blíží podzim.Ale já mám teď také krásné muškáty v lodžii asi tím,jak povolila vedra,tak se vzpamatovaly.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, máš pravdu muškáty mi taky začínají znovu kvést, ale to je tak vždycky, když se blíží mrazíky a je kytky třeba schovat domu, tak kvetou a kvetou. Je mi to vždycky líto je stříhat, ale co se dá dělat, mrazíky by je stejně spálily🥰

      Vymazat
  8. Všechno ještě krásně kvete. Moje muškáty pod mou péčí uvadaly, ale dcera během dovolené jim nalila "krev do žil". 🙂😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirijam, muškáty jsou odolné, snesou spíš sucho, než přelití. Mám ráda ty vzpřímené, vydrží hodně🥰

      Vymazat
  9. Libuško máš spoustu krásných kytiček na zahrádce, je to takové veselé, taky to tak mám ráda. Lenka

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.