sobota 1. června 2024

🌞Kamarádka, co ...

... nás jezdí stříhat mi dovezla veliký závěsný květináč plný kytek.
Nejdříve jsem nevěděla kam s ním ...
Místečko se brzy našlo, dělá parádu ze všech stran.
Už visí na vrbě místo Fuchsií..
Možná jste si všimli na předešlé fotce, že už nemáme Magnolii.
Došla mi trpělivost. Měli jsme ji víc jak deset let, 
každé jaro ji květy spálil mráz.
Vždycky jich vykvetlo pár a byl s nimi konec. 
Letos vykvetl skoro celý strom, ale do rána se o ně mráz postaral opět. 
Včera nám hned brzy ráno docela pěkně zapršelo
a tak to s přestávkami pokračovalo odpoledne
 i večer a v noci a prší i teď ráno ...
Vody už máme až až.
To nahrává slimákům, 
kdybych neposypala u brambor už by neměly natě.
Ale zpět k něčemu hezkému.
Na Fuchsiích se sem tam objevují květy.
Kvete malý Karafiátek.
Sázela jsem ho před pár lety, 
loni nekvetl a letos se objevil hned vedle Floxu.
Astra alpská kvete už dlouho.
Růže navzdory jarním mrazům kvetou docela brzy.
Rajčátka si ve dvorku v kyblíkách libují.
Když jsem je kupovala, byly dlouhé, 
že jsem je v kyblíku musela omotat dokola a ještě jich zůstalo nahoře 20cm.
I ty, co jsou na zahradě si nestěžují.
Mají už i malé plody.
S červeným rybízem je to bída, ale bílého bude hodně.
Na ranné jabloni je opět spousta jablíček ...
Je to jabloň nezmar ...
... už víc jak 60 let je nahnutá, kdyby nebyla podepřená, tak leží na zemi.
V kmenu má díry, nevím z čeho žije.
Rodí každý rok, hodně a víc jak za mlada.
Včera po časně ranním dešti, krásně vyšlo sluníčko.
Pohodový sobotní den
a všem návštěvám děkuju, vážím si vašeho času.
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

14 komentářů:

  1. Radost pohledět. Rajčata máš parádní. Já pěstuju keříčkového od semínka, vždycky se mi na okně vytáhnou, ale to nevadí, dají se hlouběji do země a zesílí kořenový systém, ale letos se jim růst nechtělo, jsou ještě malé. Dneska prý u nás začnou kopat. V tomhle hnusném počasí. Měli na to celý pěkný týden a nyní bude pořád s..t. Mám obavy, že naše výstavní jahody pohnojí nebo je sežerou slimáci. Nikdo tam pro ně v tomto hnusném počasí nepojede.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš, rajčata jsou letos jediné, čemu se mi daří. Okurky jsem sela 3x, ale už konečně rostou. Když zrají jahody vždycky prší🌺

      Vymazat
  2. Krásná exkurze po krásné zahradě. U nás všechny jablíčka sklidil mráz. Rajčata máme vždy na záhoně a vždy byla velká úroda, letos jsou zatím umořené tou spoustou vody, ale snad se z toho vzpamatují. Růže zmrzly a přesto kvetou, ořech byl po mrazech bez listů a už je zase zelený, příroda si umí poradit (narozdíl od nás ) Hezký den přeje Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, mi se osvědčily na rajčata kyblíky. Loni jsem je po dlouhé době dala do zahrádky, ale nebyla taková úroda, vrátila jsem se ke kyblíkům🌺

      Vymazat
  3. Prostě, každá rostlinka u vás najde svoje místo. Ráda se sem chodím koukat :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty, nemám místečko bez kytek, ale jak si nějakou koupím, vždycky se to místečko najde🌺

      Vymazat
  4. U nás začalo pršet včera až odpoledne a byl to takový normální déšť. Večer a v noci spíš jen mžilo a teď zase prší, ale neleje. Je pravda, že nachytané vody už máme taky docela dost, ale zahrádce se to zatím líbí. Byla už hodně vyschlá. Taky sypu modré krmení pro slimáky- a naslintáno máme na mnoha místech.
    Každé nakouknutí k Tobě do zahrady je OK.
    Klidnou sobotu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, musím už sypat i v květináčích, oni nás kdysi sežerou. Děkuju za Tvoji milou návštěvu na mém blogu🌺

      Vymazat
  5. Já se picnu. Skoro na dosah hory a ty jseš se vším mnohem víc napřed než tady. Co se týče rajčat, tak ta teprve dosáhla tak dvaceti centi výšky, rybízy nejsou páč zmrzly květy, snad jen ta jablka jsou nesmrtelná, radovala jsem se, že nebudou a já nebudu mít práci s jejich sbíráním a vyhazováním. Jenže ne, ona jsou zas a ještě si dokvetla pro další plody. Jen tedy se slimáky jsme na tom stejně. Už budu mít pomalu dosypané první velké balení....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, taky už začínáme hrabat jabka, je jich na zemi po deštích hafo. Na slimáky kupuju kilovku granulí a letos ji snad taky vypotřebuju už brzy🌺

      Vymazat
  6. Hezká procházka po tvé zahradě,radost pohledět.Snad ti slimáci vše nezlikvidují..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi v létě mají být zase vedra a to je snad opět zabrzdí🌺

      Vymazat
  7. Libuško, krásně se vám zahrada za vaší péči odměňuje.

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.