sobota 15. června 2024

🐌Není slimák, jako slimák ..

Slimáky má asi letos na zahrádce každý, dokonce i ti, 
co je neměli hlásí, že už se k nim taky nastěhovali.
Likviduju je, jak se dá, ale mají svoji základnu u souseda,
který neseče, na zahradě má kupy dřeva, které tam leží už léta.
Prostě ráj pro slimáky.
Za ty nejhorší se považuje Plzák španělský, 
který dokáže na zahradě napáchat velké škody.
Mezi těmito tvory se nachází i takový, 
který bojuje proti ostatním slimákům.
Máme ho na zahradě pod sudem,
tomu bych nikdy neublížila,
 neškodí a zahrádka s mladými rostlinkami ho nezajímá.
Je to tygrovaný slimák.
Chtěla bych se ho zastat, protože vím, že je lidé také hubí
a oni jsou v tom nevinně.
Slimák největší.
Tohoto slimáka si na zahradě hýčkejte, 
protože si rád pochutná i na vajíčkách slimáka španělského.
Jestli o něm chcete vědět víc, tak TADY
Dnešní téma bylo docela oplzlé, 
co se týká nejen slimáku i souseda.
Děkuju všem, kdo si článek přečetl 
a došel až do konce.
Přeju pohodovou sobotu bez rezavých,
 zahradních vetřelců na vaší zahradě.
🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌

6 komentářů:

  1. Pamatuji se,co jsem jich mívala na zahradě.Sežrali mi všechno.U nás se mi zdá zatím dost sucho a nikdo si na slimáky zatím neztěžoval.Bohužel co není,může být.Ráda jsem byla poučena.
    Libuško,přeji hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  2. Takového slimáka jsem u nás ještě neviděla, dobře, že to vím. Sice se sběrem zabývá manžel, musím ho upozornit. Sypu granule na hranice s jedním sousedem, ale i my máme pro slimáky místečka k úkrytů. Desky položené na velkých záhonech k oddělení plodin, prohlížím a tak se stávají pro slimaky pastí. Ale nesbíráme bohužel každý den. To nejde.

    OdpovědětVymazat
  3. Na venkově v zahradě jsem měla i ty tygrované, a občas jsem ho zahubila. Teď už ho nehubím, když už to vím. Ale zase už nemám tu zahrádku. Jsem se plzáků nasbírala...

    OdpovědětVymazat
  4. Tak takového tygrovaného slimáka jsem u nás ještě neviděla. Ráda jsem se poučila. Mně letos dost pomáhá modrá chemie. Zatím jsem velkou újmu na rostlinstvu neshledala. Jen plno slizu.
    Hezký den, Libuško !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Já používám na likvidaci granule, z všech babských rad jako jsou drcené vaječné skořápky a pod. si tihle tvorové absolutně nic nedělají. Tak jestli tu někdy byl, a to si neuvědomuju, holt má brach velkou smůlu pokud mu granule chutnali.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Libuško,nikdy jsem granule nedávala,ale letos sežrali na co přišli tak likvidují granulemi.Preji krásný večer Iveta

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.