pátek 13. září 2024

💦💦Včera ...

... od devíti od rána pršelo, jenom mírně, 
mohlo by to tak zůstat navzdory předpovědím.
Hned ráno jsem schovala do verandy Mandevily,
krásně kvetou a nechtěla jsem, aby jim dlouhý déšť zničil květy.
Jak deště přejdou půjdou ještě ven, 
než začne být v noci větší zima.
Velký Durman je samý květ ...
Odpoledne už se mu válely květy po zemi,
takové počasí mu nevyhovuje.
Mladý růžový nezmar to zatím zvládá.
Tak jako loni i letos nám Bětka nosí domů 
Lišaje svízelové, každý večer jednoho.
Nevím, jak je nese, ale nikdy jim neublíží a strašně u toho řve.
Jak slyšíme Bětčin řev, je nám jasné, že něco nese domů.
 V pondělí seděl na zácloně ve verandě celý den a spal.
Večer jsem ho chytla a dala ven na kopřivu.
V úterý "nocoval" na stěně v kuchyni ...
Taky se vám zdá, že má na zádech tvář opice?
Ve středu spal na zácloně v kuchyni,
Večer se vzbudil, vletěl na okno a dělal křídly, hrozný rachot.
Vzala jsem ho ven, ale moc se mu nechtělo.
Docela by mě zajímalo, jestli to náhodou není jeden a ten samý, ale asi ne.
Včera jsme měli zase ve verandě Dlouhozobku svízelovou.
Lítala jako splašená, asi tam zabloudila.
 V tom pravděpodobně Bětka packy neměla.
Chytla jsem ji do kelímku 
a dala ven pod stříšku na muškát.
Zapadla mezi lístečky jak do peřin.
Chvíli jsme se navzájem dívaly do očí, měla je obrovské. 
Pak odletěla do deště.
Každý den máme doma hmyzí návštěvu.
Minulý týden jsem vzala z venku domů Čínský oves,
včera jsem si všimla, že se chystá kvést.
Pohodový pátek
a děkuju, že jste i v dešti navštívili můj blog.
💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦

3 komentáře:

  1. Libu, právě v dešti je u vás výborně. Líbí se mi nejen květiny, ale že dokážeš předvést a příjemně okomentovat ty lišaje i Bětčino donášení. K tobě chodím hodně ráda, hned ráno k tobě na blog a těším se na všechno tvé povídání. Hodně se toho u tebe dozvím. Ale to už jsem psala víckrát. Přeji pátek i deštivý víkend bez škod z deště :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Prší, ale zatím to není nějak děsivé. Zatím to tady u nás příroda přijímá ráda. Jen to ochlazení až tak příjemné není. Svoje kvetení si zopakovaly růže, ale myslím, že květům, to co z nebe padá, moc svědčit nebude.
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Deště je potřeba,ale že přijde takové rychlé ochlazení,to nikdo nečekal.Snad se s tím příroda i my nějak vypořádáme,Kytky máš ale pořád hezké,tak ať se daří i nadále.

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.