středa 23. října 2024

🌶️🥒🍅Slíbila jsem ...

... že vám ukážu, co máme nového na zahradě. 
Konečně to Pepan dokončil ...
Ne, bazén to není, ten máme už 30let v pořadí už třetí, 
ale je to ... už to určitě vidíte.
Vždycky jsem toužila po skleníku, ale nějak na něj nebylo místo. 
Letos jsem se rozhodla, že si přání splním a místo pro něj najdu. 
Pepanovi to bylo fuk, jeho to nezajímalo,
 prý když ho chceš, tak si ho kup.
V srpnu jsem ho, po dlouhém vybírání, měla doma.
Jenže byla děsná vedra, museli jsme počkat na přijatelnější počasí.
Konečně Pepan na začátku září zabetonoval základnu,
 ale přišly lijáky a práce zase stála.
Konečně se vyčasilo a bylo krásně.
Pepan rád něco skládá a montuje, 
tak ho práce chytla a makal a makal, 
ale moji nabízenou pomoc nechtěl.
Bez Bětčiny pomoci by to ještě určitě nebylo hotové.
Počasí přálo, takže mu šla práce od ruky.
Na konci září, byl skleník smontovaný.
Začala docela dřina, vyházet hlínu, aby se navezl kompost.
Myslela jsem si, že hlínu nejdříve vyhází a pak postaví skleník, 
ale s moji radou jsem neuspěla.
Hlíny přibývalo už nebyla kam dávat ...
Pak nastala práce nejtěžší. 
Osít hlínu, osít kompost a všechno smíchat a navozit do skleníku.
Nejdříve se musela dát na spodek síť proti hrabošům.
To už počasí moc nepřálo, ale Pepan makal dál.
V půlce října bylo hotovo.
🌶️🥒🍅
Jsem ráda, že mi udělal i snížený chodníček a schůdky.
Moc se mu do toho nechtělo, ale nakonec mi vyhověl.
Jak založit skleník, jsem si načetla na internetu u odborníku
 a dost jsem si pamatovala, ještě z dob, když mamka mívala pařeniště.
Teď bych byla ráda za rady od vás, kteří skleník máte 
a daří se vám v něm s pěstováním.
Budu během roku vděčná za každou radu i kritiku,
 že dělám něco blbě.
Děkuju, že jste došli až na konec článku 
a všem přeju klidný a pohodový den.
🌶️🥒🍅🥬🥦🌶️🥒🍅🥬🥦🌶️🥒🍅🥬🥦🌶️🥒🍅🥬🥦🌶️🥒🍅

9 komentářů:

  1. Libuško, vyřiď manželovi, že je borec. Určitě si říkal nekolikkrát :" Sám si vařím, sám si peru ...." když mu padali tyčky a co já vím co všechno. Vydržel. Máte to hezké a určitě potěší včasná úroda - sny se mají plnit .... - Míla

    OdpovědětVymazat
  2. Já myslím, že Ty žádné rady nepotřebuješ. Ty si poradíš, jsi zahradnice každým coulem.
    Tak ať se daří!
    Měj hezký den !
    U nás svítí slunce.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Také chválím manžela. A dokonce vím, proč tě nechtěl u budování. My když jsme stavěli fóliovník nebo montovali nábytek, tak jsme byli nervní a dohadovali se. Takto to u stavění nebylo. Ale aspoň jsi tam fotila a Bětuška taky dozorovala - přeji ti příjemné pěstování...

    OdpovědětVymazat
  4. Vás manžel je 👍👍👍👍vzpomínám když jsme kdysi s manželem budovali folikak😃😃😃to mi bylo tak pětadvacet,,ani jsme se nepohadali, teď by to bylo horší 😁🤔Jste bezva parta👍Poho den Věra,,💟

    OdpovědětVymazat
  5. Libuško, paráda, Pepan je moc šikovný a ty máš určitě velkou radost. My máme poloviční a pěstuji
    tam pouze okurky hadovky, které vyvazuji. Nevím jak máte ty desky přidělaný, ale když byla vichřice, tak jsme desky hledali až ve třetí zahradě od nás, potom jsme je raději přilepili. Buď ráda, že jsi nemusela při stavení pomáhat, stačila Bětuška, to já jsem dělala podržtašku, přines, odnes, drž to pořádně, že jsem si několikrát říkala, proč jsem ho vůbec chtěla. Máš to lépe zařízený. Určitě se už těšíš na jaro, až ho osázíš. Přeji krásné podzimní dny, Alča

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný skleník, přeju, ať se v něm daří všem rostlinkám.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak ten je parádní! Ať se daří....

    OdpovědětVymazat
  8. To jsi mě překvapila sklenikem je krásný a manžel šikovný!
    Rady žádné nemám skleník jsem nikdy neměla jen pařeniště
    .Ale Ty si poradíš nebo internet poradi. Hlavně ať Ti tam vše dobře roste a škůdci neškodí !!

    OdpovědětVymazat
  9. Libuško, tak to je paráda. Pepa je prostě borec. To se to bude pěstovat. Super. Skleník je potřeba i podle počasí obstarávat s větráním a pod. a proto jsem ho já zavrhla. Sousedi ho mají, ale dcera je vozí na zahradu každý den. Tak přeji hodně úrody.

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.