sobota 27. listopadu 2021

Je sice ...

... teprve konec listopadu, ale je to tak, zítra nám začíná advent.
Takže na adventním svícnu zapálíme první svíčku.
Děti začnou vyloupávat čokoládu z adventních kalendářů,
aby měly představu za kolik dní příjde Ježíšek.
První kalendáře tohoto typu vznikly ve 2.polovině 19.století.
Skoro v každé domácnosti leží na stole kulatý adventní svícen
v dnešní době také podlouhlý i u nás máme takový.
Kulatý tvar věnce znázorňuje soudržnost,
zelené větvičky symbolizují věčný život a 
hořící svíčky pak světlo vítězící nad temnotou.
První adventní neděle se nazývá železná.
Světla adventního věnce symbolizují období klidu, míru a pokoje.
✨✨✨✨✨
Ano, to je čas, který mám ráda.
Konečně skončí listopad, ten naopak vůbec nemusím,
ale přečkala jsem ho ve zdraví.
Svůj blok obleču do adventního kabátku
a můžu se tu zase vyřádit.
Loni napadal, na první adventní neděli, první sníh.
 Letos jsme měli bílo už v pátek večer.
Včera jsem si na venkovní dveře udělala nový adventní věnec.
Mějte klidný předadventní den
a děkuju, že jste se ke mě podívali.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

20 komentářů:

  1. Libuško,také už jedu na adventu.Líbí se mi tvůj věneček na dveře a myslím,že mně bude inspirací.Zbyl mi pedig a tak si z něho udělám a věci na dozdobení mám také.
    Měj hezký začátek adventu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, jsem ráda, že ti je můj věneček inspirací, já ho zase obšlehla z pinterestu :-)

      Vymazat
  2. ...a já nic nezvládám a jsem z toho nervozní.
    Přeji krásnou sobotu ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi do vánoc času dost, nic si z toho nedělej. Mi včera výzdobu pomáhal Maty, jsem ráda, že mi pomohl. Nemám všechno, budu to doplňovat postupně, jak bude chuť :-)

      Vymazat
  3. Libuško, děkuji za inspiraci. Domeček vyrobím z krabice a šišky mám z chaty, ty jsem natřela herkulesem a posypala hrubší solí, herkules zprůhledněl, tak sůl vypadá na šišce jako sníh... tůji také mám, též trochu lepidla a krupici cukru. Manžel z drátu udělal Betlémskou hvězdu a omotal letkama, tak už také bude viset v okně...ukazuje mi cestu domů, když se zdržím na odpolední procházce. Přeji klidný poslední před Adventní den - Míla

    OdpovědětVymazat
  4. Libuško, věnec se krásný, moc se Ti povedl. Užij si hezký začátek adventu.

    OdpovědětVymazat
  5. Libuško, zdravím a přeju hezký začátek adventu do Kožuškova, hlavně hodně zdraví a pozdrav všem číčám. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Libby věnec moc hezky !!! Ale zapomělas nám vyfotit sníh ! Hezký večer přeji !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, něco jsem vyfotila, ale svítilo sluníčko a do večera byl pryč :-)

      Vymazat
  7. Libby, adventní věnec se povedl 👍 Přeji klidný adventní čas, zítra také zapálím první svíčku na adventním svícnu. Jinak svíčky už pálím po celém bytě a zítra budeme mít svíčkovou 😁😁😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, taky svítím každý večer. Jé, to je náhoda, my dnes budeme mít taky svíčkovou, ale dělávám ji z kuřete :-)

      Vymazat
  8. Libuško, máš hezky nazdobeno. Já připravovala věnec na dveře včera a adventní svícen až dnes. Na věnci mám stejné domečky, ale červené. :o)
    Přeji krásný adventní čas. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuju. Domeček mi kdysi poslala kamarádka, mívala jsem ho na dveřích. Teď se mi krásně hodil na věneček :-)

      Vymazat
  9. Je to všechno moc hezký a jak to, že nepomáhali kočičiny. Ale na ty asi přijde řada až čas nazraje. U nás zatím nechmelilo a já jsem ráda. Jsem po očkování a zatím ruka nebolí. Ono to přijde. Měj se hezky. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  10. Ten věnec je nádherný. Jsi šikulka. Užívej si ten krásný předvánoční čas.

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.