sobota 25. května 2024

🌞💦Z vlastního chovu ...

Letí panáček přes boří, sám k sobě hovoří.
Má krátké nožičky a červené nohavičky.

Hádanka ze starého leporela po mých dětech.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕
Každý rok míváme v pergole Čmeláky zemní 
mají příhodné latinské jméno (Bombus terrestris.)
Bydleli tam v sedačce, potom ve skřínce s dekami 
a letos si udělali letní byt pod podlahou pergoly.
Už nám lítají malincí Čmeláčci po zahradě mají sotva 1cm.
Mám ty chlupáčky ráda nejen proto, že mají kožušek.
Lítalo jich tam víc, ale nedali se vyfotit, 
byli tak rychlí, že buď byli na fotce rozmazaní, nebo mi uletěli ze záběru.
Přiletěla se na to podívat i Drvodělka
měla to kousek, když taky u nás na zahradě bydlí.
Nakonec tam byl i přikrčený Zlatohlávek tmavý.
Schoval se asi před nálety hladových mladých čmeláčků.
Kvetou Pivoňky, letos mají málo květů ...
... tmavě červená nekvete letos vůbec. 
Dvakrát je spálil mráz, tak je zázrak, že mají vůbec nějaký květ.
Do dálky září okrasný Mák.
Začínají kvést Růžičky
to jsem ani nečekala na jaře jsem je musela hodně ostříhat
 a ještě jim umrzly špičky, takže jsem stříhala znovu.
S kamarádkou jsme byly minulý týden v Zahradním centru,
 protože kytek není na zahradě nikdy dost.
Košík jsme mely samozřejmě plný. 
Koupila sem si mimo jiné Šťavel žláznatolistý.
V tamní kavárně jsme si daly kávu, něco na mls a něco na žízeň.
Taky nám včera několikrát zapršelo, zahrada je spokojená a já taky.
Zvonek broskvolistý ozdobený kapičkami byl taky nadmíru spokojen.
Všem kdo došel až na konec článku děkuju
a přeju příjemnou sobotu.
💦🌞💦🌞💦🌞💦🌞💦🌞💦🌞💦🌞💦🌞💦🌞💦🌞💦🌞💦

7 komentářů:

  1. Libuško, pěkné povídání. U nás na venkově "bydleli" každý rok čmeláci ve stodole, dostali se tam mezerami mezi deskami a měli klid. Menší druhy někde v mezce, bylo jich dost. JZD na okolních polích často pěstovalo jeteloviny, na jejich květy jsem chodila i já. Často jsem je zastihla i na kvetoucích diviznách :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám moc ráda toto roční období.Podle kytek,které tady vidím,vzpomínám---že na Moravě jsme chodili do lomu na jahůdky ☺
    Přeji nádherný den Eva H.

    OdpovědětVymazat
  3. Čmeláci k nám taky občas na zahradu zalétnou, ale zatím se nikde nezabydleli. Pivoňky bordové mi rozkvetly, ale růžové ani ťuk - mrazík učinil své. Ale teď už dává zahrádka najevo, že to nepříjemné období překonala a snaží se.
    Hezkou sobotu, Libuško !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Libuško, ve vaší zahradě to žije, nádherná fotodokumentace to dosvědčuje ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím je to krásné pozorovat čmelačky taky to mám ráda a taky u nás jednou v kůlně ve starém křesle bydleli. Máš to na zahrádce krásné a pořád něco nového kvete. Tu kytičku novou co sis koupila vůbec neznám je moc krásná !!! A krásnýma fotkama zvonku jsi mě udělala radost. Měj krásny večer Ahojjj !!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Libuško, krásné fotky.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
  7. Všem děkuju za milé komentáře🌺

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.