středa 3. července 2024

💧💦U nás ...

... se poslední dobou s těmi bouřkami roztrhnul pytel. 
Minulý týden ve středu hromy blesky, tma jak v pytli a pořádný liják.
Ve čtvrtek ráno po večerní bouřce nebyl vůbec svěží vzduch a to věstilo, 
že zase zabouří a bingo za chvíli další bouřka.
Opět šílený vítr,  Durmeny se válely po zemi mezi nimi Ibišky v květináči ... 
Pátek nebyl výjimkou. Před obědem, 
zahřmělo a vítr donesl jednu krátkou bouřku se slušným lijákem.
 Nad námi bylo vidět černý mrak. 
Byla to naše soukromá bouřka, 
protože kousek od nás ve městě prý svítilo sluníčko.
Ale pozdě odpoledne se opět bleskově zatáhlo,
zdálo se, že nás vítr odnese i s chalupou. 
Chvíli tloukly do okna malé krupky a déšť nabíral na síle. 
Zase se táhly z nebe provazy vody, 
vítr měnil směr, pohrával si s větvemi a se vším, co mu přišlo do cesty.
Byla to asi čtvrt hodinka, ale pěkně nepříjemná.
Z naší cesty byl v momentě potok.
Kytky na zahrádce statečně odolávaly.
Za čtvrt hodiny bylo po všem, 
bouřka odtáhla někam do Rožnova pod/R.
Kromě zlomené Juky(psala jsem o tom v sobotu), žádné škody.
Postavila jsem na "nohy" květináče s Durmeny a Ibišky.
Přivázala kytky, co se válely po zemi v kalužích vody.
Kopretiny, které mě už přerostly se mi klaněly až k zemi.
Je neuvěřitelné, co všechno křehké kytky vydrží.
Bouřka se asi v Rožnově chvíli zdržela, černota na obloze se nehýbala.
Zahrada v některých místech čvachtala, nestačila tolik vody pohltit.
V sobotu ráno už bylo krásně, sluníčko svítilo o stošest.
Obešla jsem zahradu a připravovala se na to, 
že sobotní den bude zase horký přes 30°.
Kupodivu sobota i když byla horká a dusná nepřinesla bouřku ani déšť.
Za to neděle se zase vyřádila z teplot přes 30° se k večeru zdvihnul šílený vítr,
odnesla to další Juka.
Vítr ustal a začala bouřka, docela dlouhá od sedmi hodin 
a ještě o půlnoci jsem slyšela hřmění. 
Bouřka bez šíleného větru byla snesitelná, 
ale zase nám pršelo do okna, takže muselo být zavřené
 a v tom dusnu se spát fakt nedalo. 
Po půlnoci jsem okno otevřela, pršelo už jenom malinko, 
bylo mi jedno jestli bude parapet mokrý, potřebovala jsem čerstvý vzduch.
Ráno, když jsem vstávala byl koberec vlhký, ale co, však uschne.
V pondělí přes poledne opět mírně pršelo, taky večer a déšť se protáhl do noci.
Včera ráno po sedmé ranní přišli kožušci opět s mokrým kožíškem.
Přes den bylo několik dešťových přeháněk, 
odpoledne už bylo slunečné, ale bylo docela chladno.
Takže kdo chce déšť, ráda mu pošlu pár černých mraků ...
Pohodovou středu
a děkuju všem, co ke mě zavítali na blog.
💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦💧💦

8 komentářů:

  1. Vy to na Moravě schytáváte nějak víc. U nás se nic takového neděje. Sem tam nějaké zahřmění, ani blesky vidět není (no není o co stát) a vody z nebe spadlo jen na jakž takž doplnění sudů na zalévání.
    Teď ty dva dny jsou podstatně chladnější, ale zase má být teplo.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, máš pravdu. Většinou už na Moravu déšť nedošel a bylo sucho, letos je to naopak, uvidíme co bude dál. U nás už je druhý den docela chladno, kdybych v troubě nepekla maso, bylo by mi doma zima🌻

      Vymazat
  2. A my jsme dneska zjistili, že máme studnu ve sklepě až k podlaze plnou vody, jen se vylít a přepad už nefungoval,protože je půda nasáklá vedou. Spojili jsme 4 hadice a čerpali vodu ven pod zahradu. Všechen trávou zasetý a upravený terén po výkopech je vymletý, hlína se akorát splachuje dolů. Jsem z toho nešťastná. Tvoje fotky mne přímo děsí. Jestli budeme muset zase kopat trativody, tak to už nedám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš, buď je vody moc, nebo zase málo, člověk si nevybere. Toho zasetého trávníku je škoda, taky nám vyplavilo semínka trávy. Pepan dával do země trubku na vodu z barelu do sudu, několikrát to sej a furt tam tráva není, ale to je jenom úzký pruh. Ty šílené vichry s děsným lijákem mě děsily, ještě, že to netrvalo dlouho, ale opakovat se to nemuselo. Přeju Ti, ať už je slušné počasí a můžeš se chodit na zahrádku kochat a odpočívat po práci🌻

      Vymazat
  3. Ahoj Libby tady taky byla bouřka a kroupy.Kyticky mě to pocuchalo.
    Ty máš větší škodu s temi Jukami
    A dobře sis poradila.
    Voda je třeba ale vichr a kroupy neee !
    Pořád Ti to vše krásné kvete a roste.
    Máš že své pilně práce radost a užitek viď.
    Kozusci Ti se mají pořád dobře.
    Tak Ti přeji hlavně zdraví na tu všechnu práci. AHOJJJJ !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, počasí je letos divné, snad už se spraví a bude normální počasí 🌻

      Vymazat
  4. Schytáváte to pořádně.Já si přála,aby pršelo,čekali jsme dlouho.Většinou se mračí od Prahy a potom to jde úplně jinam.Bouřka byla v pátek a včera docela zapršelo.Máš krásnou zahrádku byla by ji škoda.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš nám se dnes celý den mračilo, ale nepršelo, večer svítilo sluníčko. Všechno je hodně mokré, mohlo by být pár dní bez deště, ať můžeme posect zahradu🌻

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.