sobota 20. července 2024

🌞Zase jedno brzké ráno ...

... jsem si vyšla ven natrhat zelené fazolky do mrazáku na zimu.
Zahradu probouzelo sluníčko a to miluju.
Bylo 16°C po těch 30°, co u nás už dlouho panují, to bylo osvěžující.
(Odpoledne už bylo opět vedro)
Jak to tak pravidelně mám, 
začala jsem trhat plevel, jenom tak do ruky ...
Mezi trvalkami neokopávám, 
jenom vytrhávám plevel, když se tam nějaký objeví.
Radil to kdysi zahradník Vlastík Šindelář v Receptáři.
Mimochodem říká se mu -bosý zahradník- chodí totiž zásadně bos.
Tento záhonek musím skoro celý předělat, 
okrasná tráva se mi tam vymkla z rukou.
Karton a postřik mi v tom pomáhají, uvidíme na podzim.
Už vím, co tam nasadím.
Nakonec z toho vytrhávání a stříhání byla plná kolečka.
Poctivě jsem od jara stříkala Krušpánek proti obaleči,
chvíli jsem toho nechala a ten lump mi tam nakladl vajíčka.
Hned jsem důkladně postříkala a už si to pohlídám.
Snad nad nim vyhraju, tak jako před pár lety.
S Matym jsme včera pekli tvarohové koláčky 
a Cvalíček nám v tom vydatně pomáhal.
Jeden plech dělal Maty, jeden já. 
Alička nám koláčky mazala vajíčkem 
a s Matym pak upečené cukrovala.
Když byly upečené, tak Matyho byly hezčí než moje. 
Jsem ráda, že má zájem o vaření i pečení, bude to kdysi pro holky dobrá partie.
Je mu teprve 16, vaří už od 14.

Posbírali jsme úrodu ...
Zahráli jsme si s Aličkou hru 
a ve čtyři hodiny pro ní přišel taťka.
Maty si šel odpočinout domů a já se natáhla v pergole,
Oba jsme měli hlavu jak škopek z Aliččiného brebentění.
Největší radost měli asi kožušci, ona jim nedá pokoj, furt je diriguje.
Jsou zvyklí na svůj klid a dělají si co chtějí. 
Víkend budou mít v klidu a v pondělí jim to zase nastane.
Bětka se před ní zašila do pokojíku na skřínku.
Ale povídání o našich kožuškách bude až zítra.
🐈🐈🐈🐈
Mějte príma sobotní den
a my všichni děkujeme, že jste se k nám přišli podívat.
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

6 komentářů:

  1. Milé povídání na sobotu. Je fajn, když se mlaďošci učí hrou. Po jejich návštěvě je milé spočinout v klidu v pergole :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty, mám je ráda, ale odpočinek taky potřebujeme🌻

      Vymazat
  2. Krásné a milé čtení s fotografiemi.Máš skvělé pomocníky.S vnoučatama mě všechno více bavilo.Vnučky mi v kuchyni rády pomáhaly.Libuško,hezký víkend u vás

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, hlavně z to mají radost, jak pomáhají a pak jim to víc chutná🌻

      Vymazat
  3. Libby,stačí jedna treperenda a zmožená je celá rodina včetně kožušků 😉😃 Alička se v životě určitě neztratí, zdravím 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Evi, kdysi člověk vydržel víc. Nejstaršího vnuka(27) jsem tu mívala každý víkend od mimina a ještě jsem chodila do práce a nebyla jsem unavená🌻

      Vymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.