pátek 11. října 2024

🍂🍁Včerejší ...

... dopoledne bylo krásné, sluníčko svítilo.
Hned brzy ráno jsem uvařila kapustu, dala péct maso,
naškrábala brambory a vyrazila jsem na zahradu.
Dala jsem si za úkol poséct kolem zahrádky
a dát do pořádku jeden díl hlavní zahrádky.
Vytrhala jsem Cínie i Afrikány a vyplela.
Pak jsem strunovou sekačkou obsekla všechny okraje zahrádky
 a ostatních záhonku.
Nakonec jsem to vzala velkou sekačkou.
Místy byla tráva docela hustá.
Seču ráda, ale letos jsem k tomu moc příležitosti neměla,
veliké sucho a vedro všechno spálilo i tu trávu.
S krásným pocitem z vykonané práce, 
jsem si všechno vyfotila.
Jeden díl zahrádky je v cajku.
Umyla jsem květináče, co jsem vám ukazovala včera namočené ve škopku
a zrovna jsem v té vodě umyla i moji keramickou havět.
Celé dopoledne všichni kožučci spali doma,
nikdo na mě nedohlížel a nebuzeroval mě.
Po obědě jsem dosekla, co jsem si na dnešek určila.
Už se mi po jídle nic moc nechtělo dělat, ale znáte to,
vždycky se nějaká šuchtačka najde.
Očistila jsem sekačky, dělává to Pepan, 
obvykle mu je postavím do dvorka a už se nestarám.
Letos má jinou práci, ale to vám prozradím, až to bude mít hotové,
už na tom maká dlouho a já se už nemůžu dočkat.
Těším se až začne kvést drobná Chryzyntéma.
Byla taková malinká, jak se prodává v květinářství v miskách,
nasadila jsem ji před pár lety a ona roste a roste,
už je z ní vysoká rostlina.
Všimla jsem si, že už na ní jeden drobný květ rozkvetl.
Odpoledne už sluníčko nesvítilo,
ale včelky a motýli pořád lítali.
Včelka už má košíčky plné pylu, ta je pilná.
Ve tři hodiny začalo mrholit, tak jsem se na práci vykašlala,
stejně jsem toho už měla dost a šla jsem domů.
Kožušci po krátké poobědové procházce už netrpělivě přešlapovali ve verandě,
až je pustím domů. Holt, okna už jsou zavřená
 a nedá se courat sem tam, jako v létě.
Tak my s Jonáškem trávíme večery u televize.
Je to největší mazel,
 když si sednu je na mě hned přilepený, jak suchý zip.
Pohodový pátek
a děkuju, že jste se přišli mrknout, 
jak pokračují moje podzimní práce.
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂

2 komentáře:

  1. "Jak suchý zip" ;-)) Chodím sem nejraději sice kvůli tvým aktivitám, ale kožušky v takovém záběru snad nemá nikdo další z blogerů. A každý den! To je na Nobelovku. A to bude ještě neděle. Díky :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný kus práce. A koucour mazel, jak ten náš :-)

    OdpovědětVymazat

Jste hodní,
že jste si udělali čas a napsali mi komentář :-)

Jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.